Lze strcit PCI kartu za chodu do masiny aby jela ?

Petr Skoda skoda na sunstel.asu.cas.cz
Čtvrtek Duben 5 21:39:26 CEST 2001

On Wed, 4 Apr 2001, Miroslav Kolombo wrote:

> Ale na starém EC 1021 jsme desky s "jen" 5V napájením pod napětím
> přehazovat mohli.

Pozor OT ! vypraveni starcu ;-)

No kdyz jsme u tech hororu jak jsme zastavovali a zase pousteli elektrony
;-) , tak se musim pochlubit taky jednim zazitkem. Podotykam ze to neni
systemacka latina a skutecne jsem celou noc zoufale premyslel jak z toho
ven - pak uz je cloveku vsechno jedno ;-()

V jednom starem klonu SPARCSTATION-1 (stale nam jeste bezi) byla hrozne
stara verze firmwaru v PROM. Krome toho ma SPARC i tzv NVRAM (baterka
zalita ve svabu) kde je ulozena konfigurace odkud bootuje, rezimy
seriovych portu apod a mimo jine i moznost spustit pred kodem z ROM
nejdrive kod z NVRAM na zaklade jisteho flagu zapsaneho taky v NVRAM.
Jelikoz SPARCY pod SunOSem psaly na konzoli hrozne pomalu (jako 9600baud
modem), docetl jsem se kdesi, ze se da udelat tajemna utilita ve FORTHu
(ten je tam jako BIOS u PC) a prebouchnout nejake kusy v ROM tim novym -
chapu to jako cosi  jako LD_PRELOAD. Tak jsem to udelal napsal do
NVRAM a pak v prislusnem (tam se tomu rika PROM monitor) setupu nastavil
flag ze ma jet nejprve kod z NVRAM.

Tak jsem to udelal, zavolal reset a nestesti bylo hotovo. program se v
NVRAM zakousl a do PROM uz nesel. Takze vse vytuhlo a mel jsem z
workstationy za 0.5 MKc jen bytelny futral  na pizzu ;-)
Marne psali v ruznych trikach, ze jde pouzit kouzelne STOP-N a NVRAM se
ignoruje. To sice chodilo na vedlejsim stroj s novejsi PROM ale tady ne
(asi to naklonovali spatne).

Tak jsem si rekl, ze svaba vyhodim a bude to. Jenze ouha - v nem jsou u
hodiny RTC a co horsi ethernetova adresa a hostID masiny (= ztrata nejen
site, ale i drahych licenci na kompilatory). Takze po vyhozeni
nesla sit ( s adresou FF:FF:FF:FF:FF:FF
 se nikam nedopingate .

Takze typicky neresitelna situace - bez brouka to nebylo pouzitelne v siti
a s broukem to bylo mrtve. Nakonec me napadlo neortodoxni reseni.

Masinu jsem nabootoval bez brouka a kdyz se rozjel system
                       ^^^^^^^^^^
tak jsem tam vrazil brouka do soklu pod napetim.
             ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Tresouci se rukou jsem zavolal prikaz monitoru
setenv a onen flag shodil. Pak jsem rebootoval a masina jela jako driv - a
dodnes jede.

A to je pohadky konec ;-)

Sorry za OT - za trest se na postu z konfery 2 hod nepodivam ;))

*  Petr Skoda                         Tel   : (0204) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (0204) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (0204) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *