Kudy na upgrade BIOS

David Jez dave.jez na seznam.cz
Pátek Duben 6 20:03:05 CEST 2001

> :> Existuje pro linux utilitka ekvivalentni k amiflash.exe (awflash.exe) pro
> :> MSDOS? Nebo existuje jina metoda, jak pod linuxem provest upgrade BIOSu za
> :> pomoci *.bin souboru stazenych od vyrobce desky?
>
> : Docela silena predstava, ze pod linuxem provadim neco takoveho.
>
> A to ako preco? To je obycajny pristup na porty, ziadne kriticke
> casovania a.p. Mozno by to zvladol aj dosemu s povolenymi
> prislusnymi portami (sam to pravda skusat nebudem :-))
>
> Sialenost je, ze vacsina vyrobcov dosiek neposkytuje hw ochranu
> pred preflashovanim - pokial nemam write enable ako jumper,
> [...]
  Ahoj,

  Naprosty nesmysl mit vubec povoleny zapis do flashky. Zkousel jsi nekdy
reklamovat desku s prepsanym BIOSem z CIHa? Nejde jen o CIHa, takovych viru
muze vyrobit kazdy druhy studentik 20. Jde o princip. Ja napriklad flashku
nemam nikde. Je takovy problem flashku vyjmout, uschovat pro pripad reklamaci
a BIOS cas od casu vypalit v programatoru do EEPROMky? Pak uz mas s chybama
a vadnym BIOSem pokoj, a prodejce se take nemuze kroutit, kdyz ti nebude
fungovat cokoliv a neodkaze te do haje (Uz jsem tento postup videl nekolikrat)

  Prijemny vecer az do pozdnich hodin preje
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz