solaris ... [was: Re: Tenky vs. tlusty klient]

Jan Satko satko na quanto.nr.sanet.sk
Pondělí Duben 9 14:35:43 CEST 2001

> nedavno som bol na Set REady linux  roadshow a IBM tam prezentovala riesenie ako nahradila 70 sun-ovskych serverov u firmy Telia  : posadili im tam mainframe S390 a v ramci virtualnych strojov im tam naspustali linuxy. maju ich kolko potrebuju, pridavaju a uberaju ich dynamicky a co sa tyka vykonnosti tak to ma este velku rezervu. myslim ze hovorili nieco o 1500 beziacich serveroch ako o nejakej hranici. A co sa tyka paralelnej prace SUN na to urcite nie je vhodna platforma.

Sranda je ze SUN ma tie mejnfrejmy uz davno a teraz ponuka servery SunFire
co su midfrejmy. A da sa na tom robit vsetko dynamicky a za behu(menit
dosky s procesormi, vyrvat disky, robit tzv. domeny).
Najma tie domeny su dobra vec. Na niekolko procesorov stroji mozem vyrboti
niekolko domen(napr. opreacnych systemov) ktore pracuju paralelne a
nezavisle od seba. Hocikedy moze niektory z nich bootovat a tie druhe to
ani nepocitia. Za behu mozem menit(priradovat) pocet procesorov a pamate a
dalsich veci medzi domenami. A podla toho co viem, tak takto daleko este
nikto okrem SUNu nie je.

 --
      Jan 'EIS' Satko        Slovak Agricultural University
 network & system manager           Tr. A. Hlinku 2