vzdalena sprava po e-mailu

Tomáš Vondra vondra na tesmail.cz
Pondělí Duben 9 18:52:59 CEST 2001

> A to vite jak? Pokud to vite, tak jste systemem "presumpce viny" proste
porusil zakon. Neverim, ze 100% vami podeziranych uzivatelu se tak skutecne
chova, a i kdyby, nemate pravo overit to timto zpusobem. To je to same, jako
odposlouchavat telefony "jen tak pro sychr".

Nevim co se vam nezda na tom, ze firma chce aby se pripojeni vyuzivalo pro
pracovni ucely. Pokud si lidi budou behem pracovni doby prohlizet porno, a
zahlti tak linku, tak to asi firme neprospeje. U nas ve firme se pri nastupu
podepisuje nekolik papiru, a mezi nimi hraje dulezitou roli i souhlas s
pravidly pouzivani firemniho pristupu pro Internet. Nic zvlastniho mi na tom
neprijde.

To jestli jsou potom pracovnici buzerovani za jeden mail kamaradovi, to uz
je problem atmosfery ve firme. U nas jde o to, aby (a) lidi pracovali a (b)
nepretezovali zbytecne linku. Ma sice 512 kbps, ale i tak je docela slusne
vytizena. Pochopitelne ze kdyz tam nekdo zustane dele, aby nikomu nebranil v
praci, tak mu za surfovani nikdo hlavu neutrhne.

Je to jako kdyby si nekdo pujcil sluzebni auto, jezdil na benzin placeny
firmou na chatu a kdyz by se ho nekdo zeptal kde byl tak mu rek "a co je ti
do toho?!" To vam asi neprijde normalni. Jiste - pokud firma uzivatele
"spehuje" tajne, tak v te firme asi neni neco v poradku, ale pokud si
pracovnici uvedomi ze internet ma slouzit predevsim k praci, tak jim
sledovani provozu na siti asi neprijde uplne nepatricne.

Nota bene - priznejme si, ze kdyby nekdo chtel prenest tajna data tajne,
neni nic jednodussiho nez sifrovat/odnest to nejak jinak (disketa, Zip,
atd.).