existuje program na ucetnictvi?

Honza Pazdziora adelton na fi.muni.cz
Pondělí Duben 9 20:24:43 CEST 2001

On Mon, 9 Apr 2001 20:06:57 +0200, Grumpa <grumpa na qwert.cz> wrote:

> Technicky vzato: nejlepe mi po predchozich diskuzich stale vychazi Linux
> server s PostgreSQL a klienti s prohlizeci intenetu. Kombinace PHP a HTML by
> mela byt dostatecna, a prida-li se na strane klienta kontrola vstupu pres
> JavaScript, da se mluvit o komfortu.:o)
> Pro zacatek bych spise videl funkcni system (tedy zamereny na agendy) a s
> rozsirenimi typu "ruzna prava pro ruzne skupiny uzivatelu" bych klidne
> pockal.
>
> ** Pokus o zadani:
> Jako byvaly obchodnik, dnes vseumel, vidim jako klicove agendy:
> [...]

Mozna bychom se mohli primo zeptat, do jake miry tomu zadani
vyhovuje ci nevyhovuje SQL Ledger, viz http://sql-ledger.org/.
Z technickeho hlediska se to od Vasich predstav lisi jenom tim, ze
to je v Perlu a ne v PHP, coz je uzivatelum stejne jedno.

Podotykam, ze jsem nezkoumal jeho funkce, takze nevim, nakolik splnuje
ty ucetne uzivatelske pozadavky, a jako neucetni to ani neumim rozumne
posoudit. To je na nekom jinem. Ja jsem ochoten podilet se na
technickych zalezitostech lokalizace toho projektu do cestiny a pro
ceske prostredi (tedy jak jazyk, tak procesy), pokud k tomu budu mit
partnera fundovaneho v te ucetni oblasti.

SQL Ledger je AFAIK jediny OSS projekt, ktery ma dostatecny vyvoj
a zazemi a pouziva dle meho narozu jedinou rozumnou platformu, a tou
je webovsky prohlizec. Komercni existujici aplikace je NetLedger, URL
intuitivni. Cili je videt, ze takhle se ucetni aplikace delat daji.
A prijde mi mnohem lepsi se pripojit k existujicimu projektu, nez to
bastlit cele od zacatku. Navic predpokladam, ze ty jazykove lokalizace
tam nejsou pouze od toho, aby si lidi mohli klikat v napisech ve svych
jazycich, ale ze to i nejakym zpusobem reflektuje ucetni potreby lidi
v EU.

 .project: Perl, mod_perl, DBI, Oracle, auth. WWW servers, XML/XSL, ...
Petition for a Software Patent Free Europe http://petition.eurolinux.org