existuje program na ucetnictvi?

Ing. Miroslav Cabarka mirodoma na arka.sk
Pondělí Duben 9 21:33:51 CEST 2001

>** Pokus o zadani:
>Jako byvaly obchodnik, dnes vseumel, vidim jako klicove agendy:
>- Ucetnictvi s vystupy pro danove formulare a s jednoduchymi rozbory.
>- Fakturace (to je asi jasne proc, ze?:o)
>- Sklady, jen evidence a pohyby
>- Objednavky zbozi.
>A to v tomto poradi (ucetnictvi je vzdy jadrem, ze?).
>Ucetni evidence by mela byt schopna, krome syntetickych a analytickych uctu,
>take zachytit uctovani na strediska a cinnosti. Kdo ma firmu zamerenou na
>vice oblasti, chape proc, i kdyz je obrat treba maly.:o)
> [...]

Urcite ano.

Klucova agenda je _VZDY_ obchod - teda sklady, dodavatelske
a odberatelske objednavky, obchodne statistiky (najlepsie by boli
priamo statisticke analyzy predaja). Sem patri aj fakturacia a
skladove pohyby. Toto totiz firmu zivi, musi to mat teda najvyssiu
prioritu. Sem treba sustredit 80% usilia.

V druhom rade je to uctovnictvo, alebo by mozno stacil export
uctovnych dokladov do ASCII suboru, ktory by (po prislusnom nastaveni
exportneho filtra) nacitalo uctovnictvo. Ci uz od ineho dodavatela,
alebo od toho isteho, je vlastne jedno. Toto riesi elegantnym sposobom
aj problematiku viacerych geograficky vzdialenych prevadzok, kde
potom nie je treba riesit replikacie databaz a pod., ale sa do centralneho
uctovnictva prenasaju len spominane exporty.

Okrem toho, ak nechcete mat problemy s uctovnickami, je vzdy lepsie
pouzivat vseobecne zname uctovne programy (zaskolenie,
legislativna udrzba). Okrem toho v malych a strednych obchodnych
firmach, pre ktore toto (podla vlastnej skusenosti) plati,
su 2 az 4 uctovnicky, na to staci aj technologicky menej dokonale
riesenie. Kolos si kupi SAP.

Zial na trhu prevladaju systemy (mam bohate osobne skusenosti),
ktore su zalozene na uctovnickom jadre, ale tato koncepcia je z
hladiska pouzivatelsej firmy uplne scestna. Vzika to IMHO tak, ze
programatorska firma predpoklada, ze uctovnictvo potrebuje kazdy,
bude a teda dat najlepsie predat. Potom k uz vytvorenemu uctovnictvu
dolepia nejake (vacsinou trapnej kvality) moduly, ktore - akoze - vedu
skladovu evidenciu. O statistikach uz vobec nehovoriac.

Vazeni, trochu dlhe reci, ale s tymto uz bojujem od 1991.

Miro Cabarka
ARKA, a.s.