kernel: hda: dma_intr: error=0x40

Riha Bohuslav riha na schulte.cz
Úterý Duben 10 09:36:08 CEST 2001

Dobry den,
  posledni dobou se mi ve /var/log/messages vypisuji tyto hlasky:

kernel: hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
kernel: hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=1976835, sector=1080
kernel: end_request: I/O error, dev 03:05 (hda), sector 1080

Cisla sektoru (v tomto pripade 1080) se meni. Predpokladam, ze jde o zavazny problem, jsou asi chybne nektere sektory, ale proc je Linux proste neoznaci jako chybne a neprestane je pouzivat? Mam zkusit spustit fsck?
Jak byste problem resili, nainstalovat system znovu na novy hdd?

Dale se mi v tom samem souboru vypisuje:

inetd[566]: pid 7229: exit status 1
inetd[566]: pid 8157: exit status 1
inetd[566]: pid 8559: exit status 1
inetd[566]: pid 10673: exit status 1
inetd[566]: pid 10984: exit status 1
inetd[566]: pid 11195: exit status 1

Tato hlaska se objevi mnohokrat za sebou behem zhruba pul hodiny, potom je nejakou dobu klid. Nejaky proces spusteny demonem inetd skoncil chybou, ale jak mam zpetne poznat, ktery proces to byl?

Diky za kazdou radu.
B. Riha