kernel: hda: dma_intr: error=0x40

David Jez dave.jez na seznam.cz
Pátek Duben 13 18:30:15 CEST 2001

> Dobry den,
  Napodobne,

>   posledni dobou se mi ve /var/log/messages vypisuji tyto hlasky:
>
> kernel: hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
> kernel: hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=1976835, sector=1080
> kernel: end_request: I/O error, dev 03:05 (hda), sector 1080
>
> Cisla sektoru (v tomto pripade 1080) se meni. Predpokladam, ze jde o zavazny
>problem, jsou asi chybne nektere sektory, ale proc je Linux proste neoznaci
> jako chybne a neprestane je pouzivat? Mam zkusit spustit fsck?
>
> Jak byste problem resili, nainstalovat system znovu na novy hdd?
  To pravdepodobne nepomuze. Jses si jisty, ze mas zapnutou podporu tveho
chipsetu v jadre? Co mas za chipset? Nekde v nasledujicim tandemu je krpa:
jadro - chipset - radic - kabel - konektory - disk. Proste si spolu nerozumi
a tak jadro prudi.
  Sektor ti pravdepodobne nechybi, ale pokud tyto chyby budes ignorovat, tak
brzy bude :-(

  David "Dave" Jez                Brno, CZ, Europe
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz

  SPSE Brno, Kounicova 16	  D4/S4P 1997 - 2001
motto: ,,Uceni jeste nikoho nezabilo, proc vsak zbytecne
         riskovat?''