Tenky vs. tlusty klient

Úterý Duben 10 10:54:00 CEST 2001

davro na ics.muni.cz (David Rohleder) writes:

> Ja nevim, zakladni Blade stoji okolo $1000 bez monitoru. Ale slusne
> pouzitelny zacina tak na $2000. Na www.sun.com je formular na kterem
> se to da vypocitat.

To je ale levna low-end stanice odhadem srovnatelna (tipuji - mozna
spatne) s 866 MHz PIII (tedy s vybehovymi typy PC). Neco takoveho ma
smysl kupovat pouze pokud uz mam spoustu licencovaneho software pro
Suny a na rychlosti mi nezalezi.

Ceny high-end stanic srovnatelnych s 1.5 GHz P4 PC jsou trochu vyssi:
napr. Sun Blade 1000 Model 2750 (750 MHz UltraSPARC-III, 1 GiB RAM, 36
GB HD) je za 18 995 USD. Cenu stanice s 900 MHz UltraSPARCem jsem tam
pri prvnim hledani nevidel.

1.5 GHz P4 s 512 RAM (bez monitoru) jsme koupili za odhadem 120 000
Kc.  RAMBUS pameti jsou drahe, ale dalsich 512 MiB RAM rozhodne cenu
nezvysi na 19 000 USD, pripadne vyssi (900 MHz UltraSPARC).

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR