existuje program na ucetnictvi?

Martin Lebeda mlebeda na centrum.cz
Středa Duben 11 08:31:25 CEST 2001

On Tue, Apr 10, 2001 at 04:37:34PM +0200, Miroslav PRAGL wrote:

> Ono se staci podivat tam, kde to musi odsypat - supermarkety, velkoobchody a
> pod. - vdude znakovy interface (DOS nebo WySe terminaly). Pokud nekdo
> prodava Mercedesy, muze pouzivat Windowsi software a laserovou tiskarnu.
> Pokud nekdo vytvari zisk vysokym obratem, nemuze pro bezneho operatora
> pouzivat GUI. Problem je ale v univerzalnosti reseni :-(

Z toho co jsem (nejen) zde slysel mi vychazi, ze univerzalni reseni neexistuje.
Proste ma kazdy jine predstavy...Asi by bylo nejvhodnejsi vytvorit tech
produktu mnoho, aby bylo na vyber. ;-)

Druhou otazkou pak je v cem to vytvaret, na to potrebuji:
1) databazi - Interbase, PostgresSQL
2) UI - HTML+PHP
3) Reporty - TeX
Pokusil jsem se naznacit alternativy, mate nekdo neco na doplneni.

Prosim, ale uvedomte si, ze pokud chcete naprogramovat efektivne databazovou
aplikaci, pak je nutne programovat na urcite urovni, nelze se zabyvat
programovanim umisteni znaku na obrazovce. Spise je nutne neco ve stylu Delphi,
nebo napr.  Oracle*Forms. Mape je sice hezke (dle meho pekny moloch), ale s
verzemi 0.0.1 nemam nejlepsi zkusenosti.

Zatim mi z debaty neni jasne ani co psat, ani v cem to napsat. :-/ Nabyvam
dojmu, ze vhodne free prostredi pro vyvoj db aplikaci asi pro Linux neexistuje.
Pro db, mozna postgress, pro tisky mozna TeX, ale na UI (zamerne nepisu GUI,
nebot si myslim, ze je to v podstate jedno) neni nic vhodneho!

Martin