Semafory a sdilena pamet

Marek Dieze dieze na brn.pvt.cz
Středa Duben 11 10:57:43 CEST 2001

Dobry den,
obratil se na me jeden kolega s nize citovanym problemem. Ja nejsem
programator a tato oblast je pro me "spanelska vesnice". Hledal jsem
nejake info v archivu konference, ale moc mi to nepomohlo:-). Neco jsem
nasel  v LDP, ale nikde se mi nepodarilo najit odpoved na nize citovane
otazky. Mam zatim pocit, ze semafor muze sestrelit pouze jeho vlastnik
bez ohledu na nastaveni prav pro skupinu (jak to obejit?). Muze mi nekdo
poradit s timto problemem? Man stranky k ipcs a ipcrm jsou pomerne
strohe. V tomto konkretnim pripade se sice jedna o Digital UNIX, ale
predpokladam, ze to bude podobne i v Linuxu.

Diky
	M.Dieze

Citace:
Na Digital UNIXu vytvářím sdílenou paměť a semafor. To se
povede. Pomocí příkazu ipcs si to vypíšu.

Shared Memory:
T      ID        KEY    MODE         OWNER    GROUP
m     260  0x139b1e1 --rw-rw----     uziv1       at

Semaphores:
T      ID        KEY    MODE         OWNER    GROUP
s       5  0x13946dd --ra-ra----     uziv1       at

Neboli pod účtem uziv1 jsem vytvořil paměť a semafor. Účet
uziv1 je ve skupině at. Dále mám účet uziv2, který je také
ve skupině at. Když mi proces špatně spadne, systém nedokáže
regulérně zareagovat a paměť a semafor mi visí.

Pomocí účtu uziv1 dokážu tyto visící zámky zrušit příkazem
ipcrm. Proč to ale nejde přes účet uziv2, když nastavuji
práva i pro skupinu?

Když to tedy nejde, jak to mám udělat, aby to z účtu uziv2
šlo?