existuje program na ucetnictvi?

Tomas Valousek xvalous na pluto.spsselib.hiedu.cz
Středa Duben 11 14:29:43 CEST 2001

On Wed, 11 Apr 2001, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	To jste mi ovsem stale neodpovedel... siri problemu jsem si vedom,
> znovu opakuji - system bezi na serveru, pouze prezentacni logiku mam na
> klientovi, klient ma na stole tiskarnu (ucetni tezko bude stale chodit
> do tiskoveho strediska kde bude tiskarna za 1 meloun pro pracovni
> skupinu schopna chrlit 100 stran za minutu), kterou ma jen ON a jen ON
> vi kdy chce a muze tisknout, jak ty formulare vylezle napr. v PS dostat
> na tuto tiskarnu tak aby na ni zaroven nemohl tisknut nikdo jiny... -
> ted babo rad?

Jak jsem psal, reseni by bylo, ale ne tak operetavni, pohodlne a urcite by
melo hodne much. Ja myslim realizaci napriklad takovouto:

klient1: windows+IE nebo NS+tiskarna na lp0 - tiskarna by byla sdilena
pres smb
klient2: linux+Mozilla+tiskarna na lp0 - tiskarna sdilena pomoci lpd
server: obe tyto tiskarny bude mit "primountovane"(prominte, momentalne me
nenapadl lepsi termin) a uzivatel si pri kliknuti na tlacitko TISK
umistene v HTML kodu vybere, na jakou tiskarnu chce tisknout.

Toto reseni samozrejmne ma mouchy, ale je to jenom takova demonstrace, ze
by to zrejmne vyresit slo. Problem by samozrejmne byl, pokud by se k
serveru mel pripojovat uzivatel "odkudkoliv ze sveta". Tam si reseni predstavit
nedovedu. Ale v LAN/WAN s rozumnym poctem uzivatelu/tiskaren by to melo
byt v pohode. Pri vetsim poctu uzivatelu a tiskaren (LAN/WAN) se uz ale
vyplati printservery (klidne jednoportove)....

Kdyz jsem v jedne firme rozjizdel Stereo v DosEmu, tak sem problem resil
obdobne, ale je pravda, ze tam bylo 10 pocitacu a tri tiskarny - jedna pro
ucetni na lokale a dve na printserveru a vse bylo pouze pod jednim OS
(Linux).

--
---
	Tomas -VALY- Valousek