Tenky vs. tlusty klient

Středa Duben 11 14:29:47 CEST 2001

davro na ics.muni.cz (David Rohleder) writes:

> To je tak trochu nefer srovnani. Sun ma navic 64 bit PCI sbernici
> (nekolik na 33MHz, jednu na 66MHz) navic se slotem na dalsi
> procesor. To posunuje cenu takove zakladni desky i na PC na
> nekolikanasobek (rozhodne >3).

Uf, netusil jsem, ze zde budu vystupovat jako zastance takoveho bastlu
jakym je architektura PC a x86 :-).

Zajimalo by me, kolik lidi zde ma prakticke zkusenosti se stroji Sun
Blade 1000 a UltraSPARCem III. Jedna vec jsou totiz teoreticke uvahy a
druha vec je praxe. Jak jsem jiz uvadel, Suna s 12x900 MHz
UltraSPARC-III a 16 GiB RAM budeme mozna kupovat (v prepoctu za mnoho
milionu Kc - presnou cenu uvadet nemohu). Je sice hezke vedet, jakou
ma propustnost sbernic, ... ale rozhodujici pro nas je vypocetni
vykon.

> Je otazka, co vlastne potrebujete.

Vim, ze v soucasne dobe to zni divne, ale pocitace zde potrebujeme na
pocitani (numericke vypocty).

> Ostatne pokud chcete ciste vypocty, tak si kupte programovatelne
> hradlove pole :-)

Pokud je u toho i 1 GiB RAM, tak proc ne. Kde se to da sehnat?

Jinak me celkem prekvapilo, ze Dell v zakladni sestave nabizi PC s
15000 RPM disky (18 GB), zatimco Sun jen s 10000 RPM. Na rozdil od
sirky a frekvence PCI sbernice to totiz ma na rychlost sekvencniho
cteni/zapisu podstatny vliv - v ruce jsem je nemel, ale tipuji, ze ty
disky (a tudiz i to PC ;-)) v tomto pripade maji o 50% vetsi vykon.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR