Tenky vs. tlusty klient

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Středa Duben 11 15:19:56 CEST 2001

Alexandr Malusek <malusek na hroch.ujf.cas.cz> writes:

> Uf, netusil jsem, ze zde budu vystupovat jako zastance takoveho bastlu
> jakym je architektura PC a x86 :-).

No jo, ale i PC muze mit 64bit/66MHz PCI sbernici. Pak by bylo to
srovnani ferove.

> Zajimalo by me, kolik lidi zde ma prakticke zkusenosti se stroji Sun
> Blade 1000 a UltraSPARCem III. Jedna vec jsou totiz teoreticke uvahy a
> druha vec je praxe. Jak jsem jiz uvadel, Suna s 12x900 MHz
> UltraSPARC-III a 16 GiB RAM budeme mozna kupovat (v prepoctu za mnoho
> milionu Kc - presnou cenu uvadet nemohu). Je sice hezke vedet, jakou
> ma propustnost sbernic, ... ale rozhodujici pro nas je vypocetni
> vykon.

Kdyz vam tedy jde o vypocetni vykon, proc si nekoupite Alphu nebo SGI
nebo cluster PC nebo SP2 od IBM?

Myslim, ze Sun v TOP500 moc nevynika. A za tu cenu se daji poridit i
jine stroje.

> Vim, ze v soucasne dobe to zni divne, ale pocitace zde potrebujeme na
> pocitani (numericke vypocty).

> Pokud je u toho i 1 GiB RAM, tak proc ne. Kde se to da sehnat?

To nevim (Xylinx, Xylogic). Normalne se takove veci pouzivaji treba na
modelovani budoucich ASIC obvodu a pak se to prevede do kremiku. Ale
ma to dve nevyhody:
 - je to priserne drahe
 - metody programovani jsou uplne jine a nevim, jestli vubec existuji
nejake nastroje pro jine aplikace nez je simulovani obvodu.

Klasickym prikladem, kde takove stroje funguji je sifrovani na
gigabitovych rychlostech.

Brno, Czech Republic