cestina v mysql

Honza Pazdziora adelton na fi.muni.cz
Středa Duben 11 14:46:04 CEST 2001

On 11 Apr 2001 11:31:38 +0200, Honza Petrous <hop na unibase.cz> wrote:

> Kdyz tady 'vidim' autora podpory cestiny v MySQL,
> neda mi to se nezeptat, planuje-li se v nejblizsi
> dobe podpora Unicode?

Nevim o tom. Bavil jsem se o tom s Montym asi pred pul rokem, kdy jsem
mel pocit, ze bych zase neco do MySQL vykodoval, a tvaril se, ze mu to
nepripada jako sexy featura. Proste UTF-8 si tam vlozite a nic moc
dalsiho asi neni potreba (z pohledu vyvojaru MySQL).

Ten zakladni problem je, ze vazba znakova sada sloupce <-> trideni tak
jak v MySQL je, neni uplne stastna. Samozrejme, ze by se daly udelat
charsety czech-utf8 a czech-1250 a libovolne dalsi kodovani. Jenze by
to muselo zahrnovat i transformace znakovych sad vsemi smery, a tohle
by uz mohlo byt na trideni nezavisle. I kdyz na druhou stranu, pokud
to nekdo fakt chce a zaplati to ... ;-)

Asi jsem to zamotal ... Nevim o tom, ze by se pripravovalo to, ze by
MySQL vnitrne jelo v Unicode. To by dovolilo napsat ta trideni hezceji
a nezavisle na kodovani. Nejak ted nemam na to zkoumat, jestli by se
to tam dalo nejak pekne vnorit, ale stejne by to zustalo az na
MySQL 4. Pokud vite o nejakem vyuziti Unicode a mate zadani, sem s nim
(nebo lepe do cz.comp.databases.misc). :-)

 .project: Perl, mod_perl, DBI, Oracle, auth. WWW servers, XML/XSL, ...
Petition for a Software Patent Free Europe http://petition.eurolinux.org