cestina v mysql

Honza Petrous hop na unibase.cz
Středa Duben 11 15:35:08 CEST 2001

> Nevim o tom. Bavil jsem se o tom s Montym asi pred pul rokem, kdy jsem
> mel pocit, ze bych zase neco do MySQL vykodoval, a tvaril se, ze mu to
> nepripada jako sexy featura. Proste UTF-8 si tam vlozite a nic moc
> dalsiho asi neni potreba (z pohledu vyvojaru MySQL).

Jasne, ty nestastne duplicitni kodovaci tabulky existuji snad jenom
u nas. Zapadoevropanum, nedejz boze americanum, je to jedno :(

> [...]
> to muselo zahrnovat i transformace znakovych sad vsemi smery, a tohle
> by uz mohlo byt na trideni nezavisle. I kdyz na druhou stranu, pokud
> to nekdo fakt chce a zaplati to ... ;-)
>
> Asi jsem to zamotal ... Nevim o tom, ze by se pripravovalo to, ze by
> MySQL vnitrne jelo v Unicode. To by dovolilo napsat ta trideni hezceji
> a nezavisle na kodovani. Nejak ted nemam na to zkoumat, jestli by se
> to tam dalo nejak pekne vnorit, ale stejne by to zustalo az na
> MySQL 4. Pokud vite o nejakem vyuziti Unicode a mate zadani, sem s nim
> (nebo lepe do cz.comp.databases.misc). :-)

Mno na placeni nemam, spis jsem chtel vedet, jesli se v teto oblasti
neco deje.

"Svet" prece jenom (pomalu, ale jiste) speje k Unicode. Uznavam, ze to bude
nejaky ten patek jeste trvat, ale pripada mi to jako nejrozumnejsi reseni.

Duvod meho dotazu je ten, ze muj oblibeny web server Roxen, pracuje s texty
interne unicodove a ja musim pri praci s MySQL porad provadet konverze
unicode<->iso-8859-2, coz zbytecne zneprehlednuje kod ...

I tak diky za odpoved.

/Honza