DLOUHE: Clanek pana Jandy...

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na interval.cz
Středa Duben 11 17:44:24 CEST 2001

Dobrý den,

je jasné, že pan Janda nemá přesně ponětí, o čem píše. Ale prostě chce z
nějakých důvodů psát. Píše tak, jak to neustále čtu z novin, slyším z TV
zpravodajství, apod.. Tedy vezme určitá fakta, a předkouše je tak, že tomu
rozumí i řada lidí, kteří nejsou schopni číst normální Linuxovou četbu.

Já jsem minulý rok reagoval na pana Jandu se sázkou o pokáleném klobouku,
ale už toho nechám. Daleko více, než pan Janda mě totiž minulý rok naštval
pan Neff, který o několik dní později napsal něco v tom smyslu, že se mu
článek také nezdál. Ale že měl pocit, že by Neviditelný Pes potřeboval
trochu vzpruhy, a tak tam ten článek dal. A povedlo se. Lidi se naježili,
začaly diskuse, pan Neff dostal pár článků zdarma, přibyly přístupy.

Nějak se mi zdá, že to je osvědčený recept v mnoha internetových časopisech:

"Šéfe, klesá nám návštěvnost, co s tím uděláme?"

"Budeme muset dát něco provokativního, co lidi rozpálí."

"Takže šéfe, jako vždycky, co takhle mírně zkritizovat Linux?"

"To bude ono, to se chytne, to budou reakce!"

A asi pan Neff opět trpí klesající návštěvností. To je lekce, kterou mi sám
dal, a kterou jsem se poučil. Naučil mě, že účelem článků není jen
informovat, ale pokud budou šokovat, také je to dobré.

Osobně bych doporučoval se nad článkem nevzrušovat a nevšímat si ho. Raději
věnujte sílu a energii do nějakého dobrého článku pro začátečníky. Hodně
chybí populární články o Linuxu, něco ve stylu, jak Grygar propagoval
astronomii. Namísto toho se osoby, která populárně bude psát o Linuxu
zhostil pan Janda. A platí tu heslo o "jednookém mezi slepými králem".

S pozdravem

Miloslav Ponkrác