Tenky vs. tlusty klient

Čtvrtek Duben 12 19:44:01 CEST 2001

satko na quanto.nr.sanet.sk (Jan Satko) writes:

> Ok. Takze asi uz nepotrebujete poradit, ze nejvyhodnejsie(najlacnejsie)
> riesenie je na baze intelu (compaq,nec,dell)

To opravdu ne :-). Zvlast po tolika mailech, kde jsem se to snazil
lidem dokazat pomoci vysledku SPEC2000 testu a katalogovych cen ...

Na hradlova pole se ale musim jeste podivat :-).

> alebo pokial ratate na desiatky procesorov tak alpha. Mozno este HP
> ale to ma tusim najrychlejsie procesory okolo 550MHz, ale vie ich
> nasukat az tusim 32 do jedneho servera.

Jak jsem jiz psal, kolegove planuji nakup pocitace za vice jak 5
milionu Kc. Vyber provadi skupina lidi, ktera problematiku konzultuje
s lidmi z Narodniho superpocitacoveho centra, ... Detaily uvadet
nemohu, pouze uvedu, ze po zahrnuti slev a zvazeni spousty dalsich
faktoru jim vychazi uplne jini vyrobci a jine architektury. Zkratka:
obecne rady v techto pripadech nemaji valny vyznam.

> SUN by mal mat niekde vystavene benchmarky proti inym procesorom, aspon mi
> to tak tvrdil jeden clovek od SUNu naposledy ked rozpraval o UltraSparc3.

SPEC2000 na http://www.spec.org/ povazuji za dostatecne prukazne
indikatory vypocetniho vykonu. Schvalne se podivejte, co vlastne
testuji - jsou to aplikace jako gzip, bzip2, gcc, fyzikalni simulace,
... Nemeri pouze vykon CPU, ale celeho systemu (krome I/O jako
napr. disku).  Skutecne me prekvapuje, kolik lidi si mysli, ze
porovnat dve pracovni stanice na zaklade SPEC2000 je nesmysl (Sun
Blade 1000 je pracovni stanice, nikoliv server!). K desktopu nemam
pripojena diskova pole, nebezi mi tam databazove servery, ... Prevazna
vetsina desktopu vystaci s jednim nebo dvema disky a tam krome
vyjimecnych pripadu 64-bitovou PCI sbernici nepotrebuji, ...

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR