BIRD - routovani na IP-aliased interface (trosku delsi)

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Neděle Duben 15 10:59:49 CEST 2001

> Jenom 2 vety:
> 1. smarjaaa, na takovouhle miniaturni sitecku chcete cpat dynamicky
> routing?

V praxi jsou k centralnimu routeru pripojeny desitky satelitnich makych routeru, kazdy s nekolika dalsimi eth. Navic tech centralnich routeru je povicero. Prece nechces aby kolega kreslil zcela zbytecne cele schema.

Cely problem je o tom, zda je mozne BIRDa (pripadne jineho routovaciho demona) nastavit jednoduse tak, aby akceptoval updaty i od routeru v aliasovanych sitich.
Podle RFC to vypada, ze je treba mit separatni routovaci proces pro kazdou aliasovanou sit (OSPF router ma kontrolovat zda zdrojova IP paketu patri do dane subnety). Ale tohle taky nejak nechodilo

> 2. pokud je mi znamo, tak v birdu je v OSPF _dost_ chyb (alespon v 1.0.4,
> mozna mate novejsi) a RIP lehce nedoporucuji, jinak R.I.P. ;)

:-((

Nic novejsiho nez 1.0.4 (zari 2000) zrejme neexistuje....

Bird je ze vsech me znamych OSPF linux routing daemonu nejkratsi (dost vyznamne), protoze satelitni routery si jej dotahuji az po nabootovani (jde o jednodisketove LRP) a jde o ne prilis naddimenzovane stroje, hraje velikost roli.
Cili tema chybama jsi me moc nepotesil ..

D. Toman