BIRD - routovani na IP-aliased interface (trosku delsi)

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Úterý Duben 17 00:10:52 CEST 2001

dtoman na fortech.cz (Dalibor Toman) writes:

> [...]
> makych routeru, kazdy s nekolika dalsimi eth. Navic tech centralnich
> routeru je povicero. Prece nechces aby kolega kreslil zcela zbytecne
> cele schema.
>
> Cely problem je o tom, zda je mozne BIRDa (pripadne jineho
> routovaciho demona) nastavit jednoduse tak, aby akceptoval updaty i
> od routeru v aliasovanych sitich.  Podle RFC to vypada, ze je treba
> mit separatni routovaci proces pro kazdou aliasovanou sit (OSPF
> router ma kontrolovat zda zdrojova IP paketu patri do dane
> subnety). Ale tohle taky nejak nechodilo

A je nejaky duvod k tomu, aby na eth1 bylo vice siti?
Z popisu to neni zcela zrejme.

IMHO muze na jednom interface bezet pouze jedna instance daneho OSPF
procesu (potencialni konflikty mezi DR/BDR atd...)

> :-((
>
> Nic novejsiho nez 1.0.4 (zari 2000) zrejme neexistuje....

Nevidel bych to tak tragicky. V teto topologii by klidne mohl fungovat
i RIP2 (konvergence v takove siti bude srovnatelna s OSPF).

verze 1.0.5 uz byla slibovana. Tak uvidime.

Brno, Czech Republic