BIRD - routovani na IP-aliased interface (trosku delsi)

Martin Edlman edlman na fortech.cz
Úterý Duben 17 08:07:50 CEST 2001

Zdravim,

> u tohoto parametru jsem si myslel, ze znamena "nerikej sousedovi zadne
> cesty". V dokumentaci je to trochu zmatene.

To jsem si myslel taky, ze to znamena, nerikej svoje znamy routy. Neni
to tak?

> Jinak v pripade BIRDa je odpoved prekvapive jednoducha: podporuje
> pouze jednu area a to backbone :-)

Hmmm, to je blby, ale pokud by to fungovalo na backbone, tak udelam
celou sit jako backbone.

> Reseni bych videl nasledovne. Pustit OSPF pouze na primarnim
> interface. Ostatni cesty by se patrne mely dat do BIRDa vlozit z
> kernel table. (cela konfigurace by byla vhodnejsi).

No ja ale potrebuju naopak to kernel table davat routy, ktery se pres
OSPF/nebo_jinej_protokol naucim.

> Dalsi moznost je RIP2. Tam by snad zadny problem byt nemel.

To jsem zkusil a narazil na jinej nasledujici problem:
RIP2 na gatewayi prijima routy od vsech pripojenych routeru, to je
dobre. Na gatewayi a routerech 1,2,3 mam nastavenej "mode multicast".
Problem je na routeru 3, ke kterymu je pripojenej router 4. Na routeru 3
se mi neporadi nahodit multicast i na sitovku vedouci k routeru 4. V
logu se mi objevi hlaska neco jako "sk_socket: cannot assign ..." (ted
nevim, protoze mi kolega moji testovaci sit rozebral).
Predpokladam, ze je to vec kernelu - je tam 2.0.36. Na gatewayi, kde je
2.2.14, jde multicast na vsech sitovkach nahodit. Sitovkou by to byt
nemelo, na gatewayi i na routerech jsou 3c509 (a na routerech jeste
WaveLAN).
Povedlo se mi to rozchodit, pokud jsem na routeru 3 a 4 dal na sitovkach
mezi sebou "mode broadcast", ale vzhledem k systemu generovani disket
pro routery potrebuju univerzalni reseni pro vsechny routery bez ohledu
na jejich vztah ke gatewayi. Takze vsude multicast. Uz jsem zacal
pracovat na novych LRP zalozenych na kernelu 2.2.19. Doufam, ze mi to
vytrhne trn z paty.

> zajimavejsi by bylo hlavne
>
> show ospf nei
> show ospf int

muzu poslat, jen co ozivim sit. Ale asi to OSPF nechal lezet a budu
zkouset RIP.

> Az na to, ze to delaji dost zamestnani kernel hackeri, kteri maji asi
> jine priority nez rychle vydavani novych verzi BIRDa to neni spatne.

To je mi jasne.

> Jinak sazkou na jistotu je GATED (pokud se trefite do vhodne verze,
> ktera zrovna funguje :-) nebo Zebra (nezkousel jsem).

Gated i Zebra jsou i po stripovani nekolikrat vetsi nez bird.

Edas