PCI a ISA modemy

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Čtvrtek Duben 19 08:23:20 CEST 2001

On Thu, Apr 19, 2001 at 08:02:00AM +0100, Miroslav BENES wrote:
> Dotaz : Kdyby se (ciste teoreticky) podarilo napsat do linuxu
> ovladac, ktery by vychazel z techto udaju, bylo by to (z pravniho
> hlediska) reverse engeneering nebo studovani dokumentace ? IMHO mam
> snad pravo precist si (vsechny) textove dokumenty a soubory.

Prave ze winmodemy takovou dokumentaci vetsinou vubec neobsahuji a
reverse-engineering neni snadny.

> A pokud by to takhle bylo mozne, proc je podpora winmodemu zatim tak
> omezena ?

Mozne to je, ale neni to snadne. Winmodemy jsou v naproste vetsine
docela kramy neumerne zatezujici pocitac (sbernice, CPU) - napr. muj
kamarad ma athlon/win98/winmodem a v momente, kdy mu spadne modemove
pripojeni, tak je pocitac na 1-2 sekundy uplne tuhy.

Naprosta vetsina lidi si muze dovolit koupit lepsi a o neco drazsi
normalni externi hardwareovy modem. (a ti, co si jej nemuzou dovolit
si jiste ani nemuzou dovolit takovy procesor, ktery interni
softwareovy modem utahne). Kdyz uz si nasetrite na poradny procesor,
tak uz nesetrete penize na modemu, ktery vam ten procesor nebude
zatezovat.

Take neni dostatecna motivace od vyvojaru linuxu psat takove drivery,
kdyz proste existuji normalni modemy. (www.linmodems.org)

Kazdy, kdo to mysli s pocitacem vazne, by si mel nejprve poradne
promyslet, co bude na pocitaci provozovat za software a na jakem
operacnim systemu, a az potom se podle toho rozmyslel, jaky hardware
je k tomu nejvhodnejsi.

Preji hezky den

--
   Martin Mačok