Announce RH 7.1

Jan Becvar becvar na mail.cz
Čtvrtek Duben 19 09:49:39 CEST 2001

In article <Pine.LNX.4.21.0104172125210.22799-100000 na ns.brailcom.cz>,
"Radek Vybiral" <Radek.Vybiral na vsb.cz> wrote:

> Asi to nepovazujete na dulezite, ale to, co rozhoduje o tom, zda si NOVY
> uzivatel poridi Linux je take to, zda na nej INSTALACNI PROGRAM mluvi
> cesky! A to je u RedHatu dost slusne vyreseno.

Nainstalovat pocesteny Linux dokaze temer kazdy, nemyslim si ale, ze ho potom
dokaze i cesky konfigurovat. Dokaze rozjet vypalovacku, akceleraci
NVidie, rozchodit nestandardni zvukovku, vyladit frekvenci monitoru,
nainstalovat cesky StarOffice, novou Mozillu a dalsich tisic veci?

Lide, co jsou Linux schopni nahnat do pocitace, ale
po prvnim problemu si s nim NEVEDI RADY, delaji Linuxu nejvetsi skody
pomluvami mezi ostatnimi zajemci. Kdyz nekomu po odhlaseni nenabehnou
X-ka, je schopny je bez anglictiny nahodit?

Kazdy porad zamenuje instalaci se spravou a s pouzivanim Linuxu.
Samozrejme, ze je Linux uz davno pouzitelny v cestine na desktopu,
myslim si ale, ze nikdy nebude uplne mozne jakykoliv OS spravovat
bez zakladni znalosti anglictiny - a to ani Winy nejsou a nebudou,
nebo mi chcete tvrdit, ze vyrobci hardwaru budou delat svoje
stranky s ovladaci v cestine?

> Chtel bych se zeptat p. Becvare, zda jiz nejakym zpusobem prispel k
> tomu, aby byla distribuce k uzivateli pratelstejsi ci umi jen jednou
> vetou pomluvit snahu desitek dobrovolniku pri praci na lepsi a snadnejsi
> instalaci distribuce...

Co takhle instalace a domakana konfigurace na spouste desktopu, tak aby si
uzivatele nemeli duvod neco konfigurovat, nebo si stezovat? Ja myslim, ze
to je ten nejschudnejsi zpusob, jak Linux dostat kazdemu do pocitace. Par
desitek desktopu na kazdeho schopneho Linuxaka a uz ani nebudeme mit ty
tucnaky cim krmit.

Aby jsme si rozumeli, tak jsem nepomlouval par desitek dobrovolniku, ale
kritizoval jsem RedHat, ze ktereho se musi pokazde udelat nova distribuce.
Jestli ovsem RedHat pocestuji desitky lidi, tak je to s nim horsi, nez
jsem si puvodne myslel.