Announce RH 7.1

Pátek Duben 20 08:13:35 CEST 2001

On Thu, 19 Apr 2001, Jan Becvar wrote:

> Aby jsme si rozumeli, tak jsem nepomlouval par desitek dobrovolniku,
> ale kritizoval jsem RedHat, ze ktereho se musi pokazde udelat nova
> distribuce. Jestli ovsem RedHat pocestuji desitky lidi, tak je to s
> nim horsi, nez jsem si puvodne myslel.

Problem neni v RH, ale v samotnych originalnich programech. Kazdy pulrok
rozeslu cca 20 patchu do originalnich baliku a obvykle se "chytne" jen
jeden. Pro RH neni unosne, aby pro kazdou jazykovou mutaci byl balicku
nejaky patch (at uz preklad nebo oprava) - to by z distribuce byl za
chvili neudrzitelny kolos (z jakekoliv) a ani to po nich nikdo nechce.

Oprava originalu je lepsi, ale pomalejsi. Nase distribuce je rychle
reseni. Pokud si myslite, ze nema vyznam, tak ji nepouzivejte.

V RH (a i v jinych distribucich) jsou lokalizovane tener vsechny
konfiguracni utility (vcetne nasteveni X Window), takze zde asi problem
nebude.

Casova narocnost prekladu popisek balicku a hlaseni nekterych programu pro
spravu distribuce je asi 100-200 hodin ciste prace (kazdy pulrok). Mate
zajem to delat? Modifikace balicku, testovani, atd..  mi sezere dalsich
200+ hodin. Opravdu si pak cenim, kdyz nekdo bez znalosti problematiky
zacne kritizovat :-)

Vysledky te prace pak vidite napriklad v tom, ze na Vas prikaz rpm mluvi
cesky. Tyto preklady pak pouzivaji vsechny ostatni distribuce. Podobne
pouzivam ja (resp. jine distribuce) cizi preklady v KDE, Gnome a v dalsich
linuxovych nastrojich, ...

--
                        Milan Kerslager