Redhat v ceske nemilosti?

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pátek Duben 20 23:27:10 CEST 2001

Cejka Rudolf <cejkar na dcse.fee.vutbr.cz> writes:

> ... z cehoz je evidentne videt, ze je to absolutni ptakovina. Neco
> si proste vymysli nesmysly a par lidi naletelo a snazi se z toho
> udelat senzaci. Co k tomu chcete slyset vic?

Ja doufam, ze nikdo z meho prispevku nepochopil, ze bych chtel z loadu
stroje delat nejakou senzaci. Ja osobne bych pri takovych hodnotach
asi rebootoval :-)

> Load je na normalnich systemech zprumerovana delka run-queue. Podle
> techto hodnot to vypada, ze se stabilne hlasi load mezi 600 az 700,
> ale v danem okamziku jen 6 procesu touzilo po procesoru (pro ftpko
> docela normalka klidne i pri 3000+ procesech), ale podivejte se
> na idle! Jak muze byt load 600+ a pritom tretina procesoroveho casu
> nevyuzita?!?

No vzdyt jsem psal, ze je to divne. Na druhou stranu, stroj jede
pomerne v pohode a leze z nej tak 90Mbit/s, takze si myslim, ze takovy
load zadnou ujmu na vykonu nedela. Je tedy otazka z ceho se vlastne
ten load pocita.

> [...]
> se spis stydel a rozhodne bych se s nimi nikde nechlubil. Vzdyt
> cim vetsi load, tim horsi znamka pro operacni system a ne lepsi,
> jak se to dalo z predeslych prispevku vycitit. Nad necim proste
> zustava rozum stat.
>
> Kernel je patchovany kvuli sendfile a zero copy? Pokud ano, tak
> misto premysleni o vysledcich z topu bych doporucil hledani chyby
> v kernelu, pokud to ovsem autori nepovazuji za "feature" :-(.
>
> Pokud chcete ukazat zatez systemu, tak na top zapomente a spis
> ukazte uptime, iostat, netstat, sysstat a utilitky jim podobne.

co je zajimaveho na uptime?

Brno, Czech Republic