Hodnota load v Linuxu (Re: Redhat v ceske nemilosti?)

Cejka Rudolf cejkar na dcse.fee.vutbr.cz
Sobota Duben 21 21:59:18 CEST 2001

Jan Kasprzak <kas na informatics.muni.cz> wrote:
>         Nevim, ktere "normalni systemy" pouzivate, ale na vsech UNIXech,
> ktere jsem kdy videl, je load zprumerovany pocet procesu ve stavu "R"
> (bezici nebo pripraveny bezet) a "D" (neprerusitelne cekajici, tedy nejcasteji
> cekajici na diskovou operaci). Ke zbytku vaseho mailu se tim padem nema cenu
> vyjadrovat, protoze je to nesmysl, vychazejici z nespravneho predpokladu.

?!?! Hmm, hmm... Tak to taky trochu konkretizujme, at se nekam dostaneme.

* Prumerovat load pres stavy RUN a SLEEP s nastavenym non-interrupt
  flagem (D) sice mozne je, ale vysledna hodnota potom neodpovida
  zvyklostem zavedenym od dob 4.3BSD Reno. A to uz je poradne stary
  system a hodne uznavana vetev.

* Vy jste nikdy nevidel napriklad ani FreeBSD? Normalne bych se
  nedivil, ale ve Vasem pripade tomu proste neverim.

* Zbytek meho dopisu nesmysl nebyl.

* Z nespravneho predpokladu nevychazim.

* V tomto pripade plati, ze neznalost je v poradku, ale sireni
  nesmyslu neni dobre a ma neblahy dopad na okoli. Takze ma
  velkou cenu se k tomutu tematu vyjadrovat. A je uz jedno,
  zda se mylim ja, nebo nekdo jiny. Dlouho jsem mlcel, ale na
  zaslany vypis z topu jsem uz proste nevydrzel nereagovat.

* Casti manualovych stranek getloadavg() z FreeBSD, OpenBSD, NetBSD,
  Solarisu a 4.3BSD Reno (jinde vim jen o cteni pameti kernelu nebo
  /proc a zadnou prislusnou dokumentaci neznam):

  The getloadavg() function returns the number of processes in
  the system run queue averaged over various periods of time.

  Getloadavg returns the number of processes in the system
  run queue averaged over various periods of time.

* Pro implementaci ve FreeBSD rozhodne neplati, ze pokud je nejaky
  proces ve stavu "D", je automaticky pripocitan k load. Naopak
  v Linuxu je proces ve stavu "D" do loadu pripocitan vzdy.

- Muze mi nekdo ukazat manualovou stranku getloadavg() z nejake
  distribuce Linuxu? Sice se snazim docela dost, ale proste
  zadnou nevidim a nevidim (funkce v hlavickovych souborech je).
  Nebo neznate nejaky jiny vyklad, co vlastne v Linuxu vyjadruje
  load? Nemyslim pocet "R" a "D" procesu, ale neco lidstejsiho.

- Jak je to s tim BuildPrereq?

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science