Redhat v ceske nemilosti?

Neděle Duben 22 11:26:37 CEST 2001

On 22 Apr 2001, Pavel Janík wrote:

> Omlouvám se tedy všem, kteří ještě nepochopili, že na ftp.linux.cz
> není nic zajímavějšího, než Mandrake a Red Hat Linux.

Pavle nebud jizlivy. SuSE vzdy davalo jednoznacne najevo, ze nestoji o
palice CD, ale o ty, kteri si koupi krabici (resp. si koupi to jedno CD s
nejakym casopisem a pak si koupi celou krabici). Kdyz nevydavate ISO
obrazy ihned po zverejneni nove verze (treba dokonce driv nez se zacne
nova verze prodavat v obchodech), nevidi normalni clovek opravdu nic
zajimaveho na tom, ze si muze ozrcadlit rekneme 2000 souboru.

Normalni lide, kteri ted Odyssea zatezuji, si stahnou ISO, to si vypali a
jdou si to nainstalovat (nemaji doma ani FTP ani NFS server, ze ktereho by
se to dala ta hromada souboru normalne nainstalovat). To, ze jste ted ISO
od 7.1 eval zverejnili neni prilis zajimave, protoze je to stare a kdo mel
zajem, ten si ho (musel) sehnat jinde.

Takze bych to videl jednoznacne za dusledek obchodni politiky a ne na
cokoliv jineho - ostatne - ve statistikach Odyssea si muzes zjistit, ze se
tahaji prave prevazne ISO obrazy.

Navic protoze na Odysseovi SuSE ted uz je, postrada ta jedovata poznamka i
smysl (explicitne tim sam rikas, ze Vase distribuce opravdu neni zajimava,
protoze na Odysseovi je).

A posledni poznamka - opravdu nam chces namluvit, ze v tech 100GB dat na
Odyseovi je opravdu jenom Red Hat a Mandrake? Rekl bych, ze statisticky
zaujimaji velmi nevyznamne procento (v GB, ne v zajmu lidi), takze ta
poznamka hrube prekrucuje realny stav (z Odyssea se skutecne v tuto chvili
tahaly prevazne jen zminene ISO obrazy) a podsouva sem citove zalezitosti.

Pozn: distribuce SuSE obsahuje SW s non-open-source licencemi, proto SuSE
      vydava tzv. Evaluation verzi (1 CD), kterou je teoreticky mozne
      sirit, ale jeste cca pred mesicem nebyl ISO image verze 7.1 z
      pocatku roku nikde k dispozici. Je to vec jejich obchodni politiky a ja
      si myslim, ze *NEMA* smysl o tom polemizovat (tj. do chvile, kdy
      se zde objevi takovy ukrivdeny mail, jaky sem P. Janik ted nekolikrat
      poslal). Ostatni distribuce siri uplne volne >= 6 CD (vse s ISO
      obrazy, u SuSE si tech 8 CD musite koupit v krabici za 2310,- Kc).

Samozrejme - nakup krabice ma sve vyhody - kupujete si vzdy nejakou formu
technicke podpory (tj. sluzby), ktere pri stazeni z Internetu nedostanete
a podporujete tim tvurce distribuce.

--
                        Milan Kerslager