Redhat v ceske nemilosti?

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Neděle Duben 22 12:07:28 CEST 2001

   From: Milan Kerslager <milan.kerslager na spsselib.hiedu.cz>
   Date: Sun, 22 Apr 2001 11:26:37 +0200 (CEST)

Ahoj Milane,

   > Pavle nebud jizlivy. SuSE vzdy davalo jednoznacne najevo, ze nestoji o

Ty jsi zase až příliš vztahovačný. Kromě Mandrake a Red Hat Linuxu je na
ftp.linux.cz zajímavý např. i Red Hat Linux CZ. Pokud sis Ty myslel, že na
ftp.linux.cz je kromě Mandraku a Red Hat Linuxu zajímavou věcí pouze SuSE
Linux, máš na tento názor samozřejmě právo a já Ti jej samozřejmě
neberu. Nicméně je tento Tvůj názor nesprávný. Zbytek Tvého e-mailu jsou
pouze výplody Tvé uražené ješitnosti.

   > palice CD, ale o ty, kteri si koupi krabici (resp. si koupi to jedno CD s
   > nejakym casopisem a pak si koupi celou krabici). Kdyz nevydavate ISO
   > obrazy ihned po zverejneni nove verze (treba dokonce driv nez se zacne
   > nova verze prodavat v obchodech), nevidi normalni clovek opravdu nic
   > zajimaveho na tom, ze si muze ozrcadlit rekneme 2000 souboru.

Samozřejmě, stejně tak i komerční firma (jakou SuSE je) nevidí nic
zajímavého na tom, aby si tisíce normálních člověků stahovalo něco, co
brutálně zatíží jej FTP servery a znemožní platícím zákazníkům tahat si
updaty. Jiné linuxové firmy hledají zdroje svého zisku
jinde. Např. zpoplatněním možnosti jednoduše updatovat *všechny* své
systémy na své síti. Ale to je naprosto v pořádku. Každý dělá to, co umí.
A všichni mají stejný záměr: vytvářet zisk. Některým se to daří, jiným se
to už konečně daří a jiní to už třeba museli zavřít...

   > A posledni poznamka - opravdu nam chces namluvit, ze v tech 100GB dat na
   > Odyseovi je opravdu jenom Red Hat a Mandrake? Rekl bych, ze statisticky
   > zaujimaji velmi nevyznamne procento (v GB, ne v zajmu lidi), takze ta
   > poznamka hrube prekrucuje realny stav (z Odyssea se skutecne v tuto chvili
   > tahaly prevazne jen zminene ISO obrazy) a podsouva sem citove zalezitosti.

Cože??? Četl jsi statistiky, které sem poslal Yenya? Kolik z toho byl Red
Hat Linux CZ? Otevři oči. Já jsem ve svém e-mailu nenapsal ani slovíčko
o SuSE Linuxu na odysseovi... Jsi prostě pouze ješitný a za každým mým
e-mailem vidíš pouze reklamu společnosti, která mi umožňuje se věnovat
věcem, které mne zajímají a baví mne, více, než by tomu bylo jinak.

   > Pozn: distribuce SuSE obsahuje SW s non-open-source licencemi, proto SuSE

Samozřejmě, protože zákazníci této společnosti chtějí mít možnost si doma
používat Sun StarOffice 5.2, demo VMware, demo Sybase, demo
jánevímčehodalšího. Bohužel zdrojové texty těchto věcí zatím nejsou
k dispozici pod OSS licencí, a proto je samozřejmě nemůže SuSE zveřejnit na
svém FTP serveru. Jiné distribuce tohle nedělají, a proto je možné je
stáhnout z Internetu. Pokud by společnost SuSE vystavila ISO image svých
plných distribucí na FTP, vystavila by se tak možnosti finančního
postihu. Ale to jistě Milan chápe, jenom o to pozapomněl své argumentace
doplnit.

   >       uplne volne >= 6 CD (vse s ISO obrazy, u SuSE si tech 8 CD
   >       musite koupit v krabici za xxxx,- Kc).

Myslím, že není podle Meta-FAQ této konference správné psát sem informace
o cenách produktů. I když tento Tvůj e-mail pravděpodobně není možné chápat
jako "komerční informace", takže je to pravděpodobně v pořádku :-) Ale to
rozhodně až správce této konference.

   > Samozrejme - nakup krabice ma sve vyhody - kupujete si vzdy nejakou formu
   > technicke podpory (tj. sluzby), ktere pri stazeni z Internetu nedostanete
   > a podporujete tim tvurce distribuce.

Tento e-mail Milana měl být označen v subjectu jako "Commercial:". Jeho
e-mail obsahoval: informaci o cenách produktu jednoho komerčního subjektu,
o výhodách, který tento produkt nabízí před produkty jiných firem. Pokud
ještě ani tohle nestačí na upozornění správce konference, tak už nevím :-)
Pane správce této konference?
- --
Pavel Janík

I have decided to leave lkml because everybody else is doing it too.
                  -- Matthew Fredrickson in lkml