RH7.0cz/CPress - par postrehu

Neděle Duben 22 12:23:29 CEST 2001

On Sat, 21 Apr 2001, Tomas Valusek wrote:

> Kdyz jsem pustil instalaci, chtel jsem zvolit ceskou (vlastne
> Czechoslovakian - pekna blbost, takovy layout neexistuje, je Czech a
> Slovak) klavesnici - jenze ono to neslo. Skoncil jsem s jakymsi
> obskurnim layoutem, kde jsem nevedel, jak zadat lomitko. Tak jsem se
> musel vratit a prehodit to na anglicky.

Tyhle ty terminy se tusim berou z popisu keymap, takze by se to (asi) melo
nekam reportovat a opravit. V kazdem pripade - na tom CD klavesova mapa
'cs' neni (protoze je totalne spatna, tak jsem ji smazal a CZ instalace ma
tudiz americkou keymapu), takze netusim, co jste si to tam zvolil.

> Rozdeleni disku jsem kontroloval fdiskem, cestina v konzole ale byla
> naprosto rozsypana.

Program FDISK pouziva v GUI 8859-1 font. Je to znamy problem (bohuzel v
7.0 neopraveny).

> Ted je system nainstalovany, ale nemuzu psat cesky a linuxconf
> neobsahuje nastaveni narodnich zvyklosti, rozlozeni klavesnice ani
> obrazovkovych fontu.

Mapu klavesnice nastavite prikazem kbdconfig, defaultni locale pomoci
locale_config (X aplikace). Minimalne to prvni je popsane v prirucce.

> Chtel jsem vyzkouset KDE 2.1 z cover CD Softwarovych novin 4/2001, ale
> zhavaroval jsem na obskurni zavislosti (chybela knihovna libmgr.so.0
> nebo tak nejak).

To vypada, ze na tom CD ten balik chybi, coz jiste neni problem
distribuce, ale toho, kdo to CD delal.

> Proc o tom pisu? Byl bych velmi rad, kdyby pristi cesky redhat mel
> vyladenou cestinu jak v instalaku, tak nasledne v systemu. Na
> normalniho uzivatele nedela prilis dobry dojem, ze dnes tolik
> popularizovany system je na tom s cestinou tak jako nejmenovane
> redmondske gui v roce 1991.

Asi by to chtelo se nejdriv presvedcit, zda chyba neni nahodou mezi
klavesnici a zidli. Jiste, nejake problemy v Linuxu najdete (ale ty
najdete vsude).

--
                        Milan Kerslager