Redhat v ceske nemilosti?

Tomas Valousek xvalous na pluto.spsselib.hiedu.cz
Neděle Duben 22 19:44:08 CEST 2001

> Takze pokud to spravne chapu, firme RH je uplne fuk jestli si
> nekdo jejich produkt koupi nebo stahne z netu. Zrejme penize
> nepotrebuji.:-))
>
> Kdyby jste byl jednou sefem firmy "Red Hat CR s.r.o." jak by jste
> se zivil ? Kdyz by jste chtel prodat RH- HA Server za $x.xxx,
> tak by Vam 99,9% uzivatelu reklo "proc mam platit tolik,
> kdyz je linux zadarmo? Ja si to radsi stahnu z ftp a na zbytek
> se poptam v linux na linux.cz".
>
> ("ten linux je zadarmo" je rozsirene ceske prislovi)
>
> Kdyby takoveto nazory byly vsude ve svete, tak uz
> [...]
Zrejmne jste VY nepochopil zakladni princip fungovani techto open source
projektu. Autori nevydelavaji a ani nesmeji vydelavat na distribuci
samotneho operacniho systemu. Firmy vydelavaji na "pridane hodnote" - tzn.
lokalizovany xset strankovy manual, technicka podpora atd. Podivejte se
napriklad na cenu techsupportu databaze PostgreSQL (www.pgsql.com/support),
ktery je siren zdarma... Stejne to dela RedHat, SuSE a dalsi komercni
distribuce. Jediny rozdil vidim v tom, ze RedHat vysledky sve prace siri
dale pod licenci GPL, kdezto SuSE si bastli vysledky sve prace pro sebe,
viz. napr. StarOffice & ceske menu, vydavani isoimage se znacnym zpozdenim
atd. Z toho ve mne prameni urcita averze vuci teto distribuci, i kdyz vim
a uznavam, ze SuSE je velmi kvalitni, propracovana a dobre pocestena
distribuce...

--
	Tomas -VALY- Valousek
	web design, internet projects, linux etc..