Redhat v ceske nemilosti?

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Neděle Duben 22 21:14:43 CEST 2001

On 22 Apr 2001 19:44:31 +0200, Tomas Valousek wrote:

: Zrejmne jste VY nepochopil zakladni princip fungovani techto open source
: projektu. Autori nevydelavaji a ani nesmeji vydelavat na distribuci
: samotneho operacniho systemu.

To je nezmysel - GPL software mozete predavat za kolko len chcete.
Musite pravda na poziadanie hocikomu dat zdrojaky za cenu neprevysujucu
naklady na ich prenos a nesmiete chciet peniaze za licenciu takeho sw,
iba za jeho distribuciu.

: Firmy vydelavaji na "pridane hodnote"

Sama existencia distribucie je pridanou hodnotou.

Pokial ide o bastlenie si na vlastnom piesocku, priklanam sa
k vasmu nazoru. Pevne verim, ze pocestenie SO bolo skor pokusnym
balonikom a ze si z reakcii ludia zodpovedni za public relations
vzali poucenie. Za seba mozem povedat, ze kdekolvek som rozpraval
o licencii typu najprv my, potom Debian a potom zvysok sveta,
ludia bud neveriacky krutili hlavami, alebo si rovno tukali
na celo. A mozem aj povedat, ze som ten pribeh porozpraval
kazdemu, kto on stal.

Pokial ide o ISO images, je faktom, ze konektivita schopna ustat
celu republiku tahajucu novu verziu v nasich podmienkach nieco stoji
a nebral by som to ako samozrejmost. Keby si to "tahaci" inych
distribucii nedali v prevaznej vacsine zaplatit danovymi poplatnikmi,
asi by si tiez radsej kupili krabicu.

Zdravi
--
                                      Stano