Redhat v ceske nemilosti?

Neděle Duben 22 23:37:25 CEST 2001

On 22 Apr 2001, Stanislav Meduna wrote:

> Pokial ide o ISO images, je faktom, ze konektivita schopna ustat celu
> republiku tahajucu novu verziu v nasich podmienkach nieco stoji a
> nebral by som to ako samozrejmost. Keby si to "tahaci" inych
> distribucii nedali v prevaznej vacsine zaplatit danovymi poplatnikmi,
> asi by si tiez radsej kupili krabicu.

Je otazka, zda se danovym poplatnikum takova investice vyplati. Jak lze
snadno zjistit, vetsina zajimavych projektu vznika nejakym zpusobem na
univerzitach (Linux samotny nevyjimaje). V tom pripade je platba za
konektivitu to nejmensi, co danovy poplatnik posleze muze pouzit pro svuj
zisk (a taky to zhusta dela).

On Sun, 22 Apr 2001, Roman DAVID wrote:

> Tady si IMHO nekdo plete pojmy. Asi mluvite o software s licenci GPL.
> Protoze Open Source != vzdy zadarmo.

Rekl bych, ze GPL ma nezanedbatelne procento a bez ji zatizenych produktu
by to neslo snadno poskladat dohromady. Takze GPL slouzi spise jako
psychologicka bariera, ktera nuti firmy davat distribuce zdarma na sit (i
kdyz se to nekterym prici). Stejne z toho nakonec tezi zpetne zas ty same
firmy (closed source projekty nikdo neopravi a ani nepomuze s jejich
vyvojem), i kdyz neprimo.

--
                        Milan Kerslager