uptime... [was: Re: Redhat v ceske nemilosti?]

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Duben 23 08:49:17 CEST 2001

On Sun, 22 Apr 2001, Dan Ohnesorg wrote:

> Co kdyz nechci aby nekdo videl co na pasce bylo kdyz ji treba nekam
> nesu...

No to zalezi na stupni paranoii. Za beznych okolnosti by mozna stacilo
cat "neco" >/dev/tape coz zrusi navaznost sessions na pasce. Proti
cteni sektoru jako takovych muze byt dobre erase ale dd if=/dev/zero
of=/dev/tape vyjde nastejno. A pokud chci mit jistotu ze to opravdu nepujde
precist, pak bych mel tech prepisu pasky vykonat nekolik a jednou zapisovat
byty 01010101 a nasledne 10101010  a parkrat dokola .. :-=)

> Pravda je, ze je to operace zcela nekonecna, kdyz jsem to delal, tak jsem
> mel pocit, ze to trva dele nez nahrani padky :-((

Prave - erase maze celou pasku - tedy i na konci kde treba zadna data nikdy
nebyla, coz zere cas. Pokud vim kolik dat na te pasce bylo (ktera chci
vymazat) staci prepsat nulami pouze tu pocatecni cast pasky a nemusim cekat
tak  dlouho.