perl vs grep

Oto 'tapik' Buchta tapik na neo.cz
Úterý Duben 24 15:02:25 CEST 2001

pons na post.cz wrote:

> Zdravim,
> p. Satrapa v knize "Perl pro zelenace" na strane 18 opisuje informaci o tom jak je perl rychly. Kratce, perl 3.63s, grep cca 5s (egrep 3.37s).
>
> Mam textovy soubor, slovnik, cca 11MB, ktery prohledavam:
> perl -ne 'print if /slovo/' file
> grep -e 'slovo' file
>
> a zdalo se mi, ze perl je oproti grepu MIMORADNE pomaly.  udelal jsem tedy 2x 10 mereni casu a vysly mi prumery 1.001 sec pro perl, ale jen 0.1549 sec pro grep ---> tedy, ze grep je cca 7x rychlejsi.

> [...]
Tak to si fakt nemyslim. A perl JE dabelsky rychly.

Rekl bych, ze mozna odpoved je nekde tady:
  ls -l `which perl` /bin/grep
-rwxr-xr-x    1 root     root        74808 led 19 09:32 /bin/grep
-rwxr-xr-x    2 root     root       763655 led 19 06:48 /usr/bin/perl

Dalsi duvod je ten, ze interpretace prikazu je pomalejsi vzdy nez
natvrdo zakodovane
vyhodnoceni.
Pokud budete chtit uplne nejrychlejsi reseni, navrhuji navrhnout
(cestina je krasny jazyk)
uzivatelsky integrac a vsechno delat v kremiku bez nutnosti interpretace
strojoveho
kodu nejakym procesorem ci co :-)))
--
Oto 'tapik' Buchta , tapik na neo.cz