Stoji to vubec zato? Was: Re: perl vs grep (LONG(int:o))

Pavel Hampl hampl na gncz.cz
Čtvrtek Duben 26 09:55:41 CEST 2001

----- Original Message -----
From: "Ing. Pavel PaJaSoft Janousek" <janousek na fonet.cz>

> jo taky bych chtel takove mit, ale uz mi to nedalo...;-) - slozitost
> algoritmu je funkce, ktera se odvozuje primo z operaci, ne z rychlosti,
> casu apod... ta funkce totiz neco jako pojem 'cas' nezna... zna pouze
> casovou slozitost radu XY.

jo, mne se jenom libi, jak takova mimochodna otazka rozpouta bouri dohadu o rychlosti a spousta lidi k tomu ma co dodat. Tady je videt, ze ti linuxari se v te sve hracce asi opravdu radi vrtaji. Nakonec je krasne, jak skoro kazdou hloupost veznou tak vazne a zacnou se v tom vselijak vrtat, aby jim to bylo jasne nebo aby si to ocmuchali z ruznych stran.

Ale to se tady asi tyka obecne vseho, co obsahuje nejake porovnavani, protoze kazdy pouziva neco vic a neco min a tak se nakonec sejdou lidi s ruznymi zkusenostmi. No a ted si ty zkusenosti holt MUSI porovnat, i kdyz je to stoji spoustu casu a energie a vysledek tomu, to si pripustme, nakonec stejne neodpovida.

Kdyz to vezmu na tomhle priklade, tak rychlost mezi grepem a perlem mne bude doopravdy zajimat (resp. bude pro mne opravdu dulezita) v pomerne malo pripadech. Ve vetsine situaci bude pro mne rozhodujici to, jak rychle a efektivne neco napisu, aby to fungovalo spravne a DOSTATECNE rychle. A tady je vetsinou spousta moznosti, jak to udelat a at si spanembohem kazdy zvoli, co se mu libi. A kdyz to pak ruzni lide daji dohromady (a nebudou se o to dohadovat, protoze velka cast je dana jejich pristupem a dojmy), tak se treba nekdo dalsi neco priuci, co bude prospesne zase jemu. Snad to vsechno je o tomhle.

Pripoustim, ze se mi jednou taky stalo, ze mne rychlost vypekla. Mel jsem neco dost obecneho zrychlit pro konkretni pripad. No tak jsem si rekl, ze na to napisu extra aplikaci. No a napsal jsem to v Tcl, protoze to bylo pohodlne a rychle. Akorat ze kdyz jsem to spustil, tak to bezelo petkrat pomalejc nez ta puvodni vec, kterou jsem mel zrychlit. No a tak jsem se vratil pokorne k cecku, ale diky tomu, ze jsem si tu strukturu predtim vyzkousel v Tcl, tak mi to najednou slo napsat podstatne lip nez normalne. Ale od te doby vim, ze tam, kde jde o rychlost, nebudu Tcl pouzivat. Akorat na GUI.

Slo by to nejak udelat, abychom se tady porad nedohadovali o vecech, ktere za tu energii nestoji? Nebo jinak - slo by to udelat tak, ze pri vsem, co piseme, bychom meli na mysli pomoc nekomu jinemu? Protoze je sice efektni dokazovat prevahu linuxu nad woknama nebo jednotlivych distribuci mezi sebou, ale roku na srdce- k cemu to doopravdy je? Akorat si kazdy z nas prihreje svoji polivcicku a houby se vyresi. Kdyz uz, tak bych rekl: ta a ta distribuce je lepsi v tom a v tom, jestli ti na tomhle zalezi, vyber si radsi Suse, jestli ti jde o tohle, tak je lepsi RH nebo Slackware nebo Mandrake. Ale kdyz uz si tak uzivate to, ze delate v opensource (ja si to taky uzivam), tak se snad budeme taky open-chovat, ne? Nekdy mi ty dohady ohledne distribuci a ceho jeste pripadaji vazne jako reklamni letaky mrkwosoftu, jenom se zmenenymi jmeny programu a firem.

Porad si tuhle konferenci predstavuju jako takovy chaoticky zdroj podnetu a navodu a napadu a zkusenosti, jak co udelat, aby to fungovalo (usporadany zdroj je HOWTO a man), ze ktereho muzou cerpat ti, kdo to jeste tak neumi nebo potrebuji konkretnejsi pomoc nez je v howto. Je mi jasne, ze vsichni kdo sem piseme, jsme ochotni pomahat tomu kdo to stoji a snazi se neco pochopit. Jenom se nekdy zatezujeme vecmi, ktere jsou jaksi navic a v podstate ani nejsou potrebne.

mejte se dobre.

PHampl

Pavel Hampl (hampl na gncz.cz)
GN Resources International (CZ) a.s.