nase reakce na Microsofti reklamu

Oto 'tapik' Buchta tapik na neo.cz
Čtvrtek Duben 26 11:38:57 CEST 2001

Petr Olsak wrote:

> Vytvorili jsme proto www stranku
>
> http://www.linux.cz/zdarma-a-legalne

Právě jsem si četl zmíněnou stránku. Dovolil bych si mít jednu závažnou
výhradu.
Nelze vymýtat čerta ďáblem.

Přečtěte si, prosím, pozorně následující odstavec. Záměrně nedělím, ať
to vyzní tak, jak má.

Chlapče, operační systém je základní počítačový program, který vdechne
život každému počítači. Měl by například umožnit spustit více úloh
najednou, ale také třeba dovolit pracovat na jednom počítači v jeden
okamžik více uživatelům a využít všechny možnosti počítačové sítě, které
zdaleka nekončí jen sdílením disků, tiskáren a prohlížením Internetu.
Víš dobře, chlapče, že v naší domácí počítačové síti používáme výhradně
Linux a v práci taky pracuji jen na UNIXových systémech. Já vím, proč se
ptáš, ty kluku ušatá. Někde jsi četl, že jediný legální operační systém
je Microsoft Windows. Myslíš si, že ten Linux doma používáme nelegálně?
To přece není pravda. Podívej se například na www.linux.cz.

Na otázku
"Tatínku, maminko, co to je operační systém?" odpovídáme "pouze UNIX
like OS". GRRRRRR!!!!!!!!!!!

Copak lze v definici OS říkat, že kromě toho, že OS je takový a takový,
měl by být i blablablabla
a obsahovat i tyto a tyto služby?
Copak samba je operační systém?

Apropos, pokud mne neklame zrak a pamět, tak kdysi jsem četl,
  že někdo rozchodil pod CygWinem kompletní Linuxovou síťařinu i na Win32,
takže mu krásně fungoval telnet na windoze, bind, sshd, ...
--
Oto 'tapik' Buchta , tapik na neo.cz