nase reakce na Microsofti reklamu

Čtvrtek Duben 26 14:41:29 CEST 2001

> Ja samozrejme nerikam, ze to nema zadny smysl. Jenom si myslim, ze z
> dlouhodobeho hlediska je dulezitejsim cilem dosahnout plurality na trhu
> OS, nez dojit do stadia, kdy Linux bude mit 49% podil, Windows 49% podil
> a ostatni pak zbyvajici 2 %. Mam ciste subjektivni nazor, ze to bude pro
> uzivatele prospesnejsi.

	Toto se mi snad jenom zda? Sam mam rad Linux, Linux je super bomba, ale
na mnoho veci je naprosto nevyzraly a na dalsi spoustu veci neni dokonce
ani vhodny natoz snadno implementovatelny. Existuji v tech zarizenich
uplne jine principy a postupy nez klasicky OS pro stolni pocitac.
Proboha, uvedomme si, ze v mnoha systemech je v podstate rekneme BIOS
operacnim systemem se vsim vsudy a nic jineho nepotrebuje, ze v podstate
kazdy pitomy elektronicky pristroj v dnesni dobe ma alespon nejaky
zakladni PIC a ze je programovatelny a ze taky ma svuj 'OS', byt je to
Mooruv automat o 50 stavech *grin*, je to proste jeho OS a neco tak
nabubreleho jako komplexni OS s I/O, spravou pameti, cache atd. ke svemu
zivotu vubec nepotrebuje... proc vlastne vznikla Java? Aby se prave tyto
vyvojove nastroje a prostredi sjednotily a bylo to prospesne pro vsechny
- vyvojare (jeden jazyk, platforma), vyrobce - jedna platforma,
definovany standard, uzivatele - levnejsi, protoze vyvoj stoji mene. To
ze se Java cpe vsude jinde, je vec druha.

	Proto prosim nebudme opravdu tak moc zahledeni do sebe, stolni
pocitace, superpocitace, PDA apod. nejsou jedina elektronicka zarizeni,
ktera by z definice sla oznacit za pocitac (s terminem pocitac v aute
jste se nesetkali, ze? jaky to ma vztah k PC? a UNIXum????). A tvrdit
to, ze Linux 49, MS Windows 49 a vsechno ostatni 2 uboha procenta je
fakt silny kafe, ono to totiz ve skutecnosti je uplne jinak.. vsechno
statni >50%, MS Windows + UNIXy kolem par desitek procent. Ostatne,
podivejte se kolem sebe, copak 'obrat' v pocitacich chcete srovnavat s
elektronikou???!!! (a temer (velmi korelujici k 100%) kazdy elektornicky
pristroj ma v dnesni dobe v podstate svuj OS)

> Jak rikam, nemohu a nechci CZLUGu nic diktovat. Rikam jenom, co si
> myslim.

	Ja take ne, ostatne zatim mne nic nepresvedilo k tomu, ze bych se mohl
s timto uskupenim stotoznit, cimz nechci jeho praci kritizovat ani
hodnotit, na spoustu veci ma pozitivni vliv, ale...

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno