Nullmail x sendmail, NOQUEUE (SOLVED)

Veros Kaplan xkaplan na informatics.muni.cz
Pátek Duben 27 07:19:12 CEST 2001

 Veros Kaplan napsal:

: pokoušeli jste se někdo použít nullmail odkazovaný z FAQ muttu?
: Když jsem ho (snad správně) nastavil, tak se připojí k sendmailu, který
: je nadefinovaný v /.../etc/remotes a spadne s hláškou o permanentní
: nedoručitelnosti.
:
: Sendmail hodí do logu pouze:
: Apr 25 17:33:44 XXXXX sendmail[12896]: NOQUEUE: Null connection from
[XXX.XXX.XXX.17] .

   Takže po přečtení manuálu (jak se smajlíkem značí, že si sypu popel
na hlavu?) jsem pochopil, že NOQUEUE u sendmailu znamená příchozí spojení,
které vůbec nic neposlalo.

: Případně napadá někoho, jak donutit tcpdump, aby mi vypsal, co si ti dva
: mezi sebou povídají? Dostal jsem z něho pouze to, že si něco povídají a
: nevím co.

   Pokud chcete zjistit, co si povídají, tak je jednodušší než tcpdump
použít strace na straně nullmailu

$ strace -ooutput.txt -s200 -v /usr/local/libexec/nullmailer/smtp \
	zebra.XXXXXX.cz < /usr/local/var/local/nullmailer/queue/nejake_soubor

   V mém případě sendmail plakal na neresolvovatelné hostname počítače
s nullmailerem. (To nemůže plakat i do logu?)

S přáním pěkného dne

Věroš Kaplan
--
Věroš Kaplan <xkaplan na informatics.muni.cz>    http://www.fi.muni.cz/~xkaplan/
ISO-8859-2 compatible                    student Fakulty informatiky, MU Brno