Sendmail

Pátek Duben 27 00:33:53 CEST 2001

Matej Cepl <cepl na bigfoot.com> writes:

Nemam tu cestinu, a tak jsem pro prehlednost z puvodniho dopisu skoro
vse umazal ;-)

> 1) NECO JINEHO NEZ SENDMAIL!

Ten clovek ma SuSE 7.0 - sendmail je tam podporovan YaSTem a
konfigurace pro nekolik preddefinovanych jednoduchych pripadu je tam
snadna. V podstate se jen nastavi hodnoty nekolika promennych v
/etc/rc.config , a pak se spusti /sbin/SuSEconfig (matne si vzpominam,
ze to jde i pres YaST). Popis je v dokumentaci, takze zadna veda to
neni.

> Ja mam tady Postfix a je mi mnohem lepe.

Jasne, ale ten clovek ocividne neni IP provider, ... takze vyhody
jinych maileru zatim neoceni, zvlast kdyz v tistene dokumentaci ma o
Sendmailu kapitolu.

> Konfigurace sendmailu je (pres vsechny m4 makra) neco, co je na
> zacatecnika prilis slozite.

V SuSE 7.1 ma YaST2 pro Sendmail specialni modul - tam se odklikne
zakladni konfigurace, v /etc/rc.config se nastavi potrebne promenne
(na to ma YaST2 take klikaci modul) a to je vse.

Nijak nehodlam stranit sendmailu, ale je-li pozadovana konfigurace
podporovana YaSTem, pak je nastaveni v SuSE snadne. Slozitejsi
konfigurace je potreba resit pres mc makra, ale to obvykle bezni
uzivatele nepotrebuji.

K puvodnimu mailu: z popisu neni jasne, co vse jste nastavil.
Napriklad jestli jste tam napsal zkratku FQDN (Fully Qualified Domain
Name) nebo napr. pocitac.domena.cz. Pak se spatne radi. Jinak Sendmail
je i dost haklivy na funkcnost DNS.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR