Kernel panic: No init found

Pavel Urban pavel.urban na hq.iol.cz
Pátek Duben 27 13:48:39 CEST 2001

To neni tak jednoduchy ;-) Pro zacatek doporucuji man lilo a man
lilo.conf.

Podrobneji: lilo je program, ktery zajistuje natazeni systemu do pameti
(sakra, jaka je vlastne spravna ceska definice 'boot loader'?). Dela to
tak, ze do zadaneho mista (bud MBR - master boot record nebo boot record
aktivni partition) zapise velmi kratky kod, kteremu se preda rizeni
pote, co se provedou interni testy pocitace. Tenhle kratky kod obsahuje
mimo jine ruzne udaje o tom, kde ma hledat zbytek systemu. No a tyhle
udaje mu musite sdelit sam, bud na prikazove radce (castecne), nebo
pomoci /etc/lilo.conf. Kdyz jsou spatne, dopadne to podobne, jako to
popisujete.

Pak je tu druha moznost. Vas system je umisten na zarizeni, jehoz
ovladace se nevyskytuji ve vasem kernelu. Instalacni program to dela
tak, ze nabootuje z CDcka a z nej si potom prislusne ovladace donatahne
jako moduly. Tohle se deje napr. u SCSI disku. V tom pripade mate
situaci o neco tezsi. Musite si vyrobit 'image' systemu i s temi moduly,
ktere budete pri startu potrebovat. Viz man mkinitrd.

Prectete si nejake ty manualy, HOWTOs, podivejte se, co vam to vlastne
system pri startu sdeluje (hlavne sledujte hlasky o tom, jaka diskova
zarizeni detekoval - muzete pomoci Shift-PgUP scrollovat zpatky)... a
jestli na to neprijdete, dejte vedet. Kazdopadne pokud jste system prave
nainstaloval a ono to nechodi, nejspis jste udelal neco spatne vy.
Instalace uz u RH62 tyhle veci resila vetsinou za vas. Takze zaverecne
doporuceni - pokud nemate chut badat, zkuste reinstalovat. Ale to je
nedustojne ;-)

Speedo wrote:

> Zdravim vsechny
>
> mam nasledujici problem:
> Linux RH 6.2 mi po spusteni hlasi nasledujici
> "Kernel panic : No init found. Try passing init= option to kernel".
> Predpokladam ze asi vsichni vite co s tim.Ja jsem zacatecnik,takze ocenim
> kazdy tim jak na to.
>
> Diky predem za kazdou pomoc
>
> S pranim krasneho dne
> Radovan

Pavel Urban (pavel.urban na hq.iol.cz)
IOL system disaster
Internet OnLine, www.iol.cz
   Vegetables should not operate electronic equipment.
          Computer Stupidities, http://rinkworks.com/stupid/