Zasekavani LILO pri bootu

Petr Baudis pasky na pasky.ji.cz
Středa Srpen 1 09:07:36 CEST 2001

> Kdyz sem se konecne dostal k instalaci, narazil sem na problem. Doufam,
> ze uz se to taky nekdy nekomu stalo a ze mi nekdo poradi.
> At provedu jakoukoliv instalaci (workstation, server, vlastni), tak po rebootu vytuhne LILO... vypise se proste jenom to prvni "L"... a dal
> nic :( Zkousel sem pak nabootovat z diskety a v /etc/lilo.conf pridat
> lba32, jestli to trebas neni tim, tuhne to stejne. Prosim, poradte.
> Cim by to mohlo byt? Zkousel sem to se tremi disky na trech ruznych
> pocitacich a vysledek je vsude stejny.i
V linuxu se clovek musi naucit cist dokumentaci - narozdil od te k windowsovym
programum vetsinou byva pouzitelna a velice exaktni a presna (pisou ji
programatori ;). Inu, spustime prikaz:
less /usr/doc/lilo/README
Program less umoznuje snadno prohlizet vystupy programu nebo soubory na
disku, je to ekvivalent prikazu more, ktery existuje i v dos/win.
Inu, procitame si zbezne soubor a hledame neco jako sekci 'problemy'.
A hele, po trpelivem hledani jsme nasli 'Troubleshooting'. Subsekce
kterou budeme potrebovat bude 'LILO start message'. Taaak...

  L<error>...  The first stage boot loader has been loaded and started, but
  it can't load the second stage boot loader. The two-digit error codes
  indicate the type of problem. (They are described in the next section.)
  This condition usually indicates a media failure or a geometry mismatch
  (e.g. bad parameters in /etc/lilo/disktab).

A to znamena ze se vam bud melo vypsat jeste urcite cislicko (jiste si jiz
v dokumentaci sam vyhledate co znamena), nebo mate nejake opravdu divne
LILO... :-)

>                                        Dokonce jsem zkusil LILO misto do
> MBR dat do prvniho sektoru aktivniho partitionu - stale nic. Opravdu
> uz nevim, takhle se nestihnu dostat ani k administraci :)
To muze byti pro vas filesystem dosti fatalni akce >:).

--

				Petr "Pasky" Baudis