kernel vs. pocet procesoru

Petr.Marek na cuzk.cz Petr.Marek na cuzk.cz
Středa Srpen 1 17:28:12 CEST 2001

Zdravim vsechny a predem se omlouvam za zrejme hloupy dotaz.

Pouzival jsem na Compaq Proliant 1600 (2xCPU) RH7.1 s jadrem 2.4.2-2smp. Ted
jsem pomoci up2date upgradnul na 2.4.3-12smp.
A ted k problemu - kdyz jsem se starym jadrem zatizil radne procesor (treba
2x pustene SETI), tak mi v 'top' vychazel soucet procent zatizeni CPU ~ 200%
(jsou v tom 2 CPU, ze). U noveho jadra mi soucet dava jen 100%.
Rekl jsem si: jasne, jede to sice na oba procesory, ale jen se zmenila
prezentace (nyni proste suma(CPU)=100%).
Nojo, ale nejistota hloda - JAK ZJISTIT, ZE TO JADRO SKUTECNE VYUZIVA OBA
PROCESORY?
'sar' se chova stejne jako 'top'; 'mpstat -P 0' mi u obou jader vypise, ze
ten system neni SMP; /proc/cpuinfo je vzdy stejne:

processor       : 0
vendor_id       : GenuineIntel
cpu family      : 6
model           : 5
model name      : Pentium II (Deschutes)
stepping        : 2
cpu MHz         : 448.955
cache size      : 512 KB
fdiv_bug        : no
hlt_bug         : no
f00f_bug        : no
coma_bug        : no
fpu             : yes
fpu_exception   : yes
cpuid level     : 2
wp              : yes
flags           : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca
cmov pat pse36 mmx fxsr
bogomips        : 894.56

Hledal jsem i na webu informace o zmenach v jadre, jestli se o tom nekde
nedoctu, ale nenasel jsem.

Poradite nekdo?  Predem diky!

Petr M.
ZU                 e-mail:petr.marek na cuzk.cz
Pod Sidlistem 9/1800       tel.: 02-84041556
Praha 8