Uzivatel root atd. - trochu filosoficky

Mira Tempír xtempir na informatics.muni.cz
Pátek Srpen 3 01:01:45 CEST 2001

== 02/08/01 21:39  Miroslav Barták ==
| V jedné instalaci Linuxu jsem s podivem zjistil, že jako "root"
| běhá program 2x rychleji než jako "user" (VariCAD hw-test).
| Zdálo se mi to jako absolutní nesmysl, protože právě rootovi
| by měl stačit terminál nebo login přes síť aby uživatelům
| připravil výkoný stroj pro práci.

Nepouziva to DGA nebo podobnou silenost ? Pokud nemel
prava na toto, musel pouzit jine (pomalejsi) zobrazovaci rozhrani.

Stavaji se i (mozna) divnejsi veci: pridal jsem do skvele
fungujiciho systemu se sitovkou realtec 8139 (krome ni
tam byla jen matroxka na agp a soundblaster v isa slotu)
ide radic 3ware (taky na pci) a realtec zacal velmi zajimave
blbnout. Ping sel bez problemu, ale zamrzavaly tcp spojeni
s rychlejsim prenosem dat (klidne i ssh nebo http na obycejne
weby). Pritom dalsi (a nove) spojeni fungovali dal.
Moc tomu teda nerozumim proc to dela takove kusy.

Zatim jsem v tom stavu, ze budu muset vyhodit realtec
a koupit neco lepsiho.

  Mira Tempír, student at fi.muni.cz
   <xtempir at informatics.muni.cz>