Uzivatel root atd. - trochu filosoficky

Miroslav Barták mbartak na iol.cz
Neděle Srpen 5 20:12:56 CEST 2001

Dne pá  3. srpen 2001 01:01 jste napsal(a):
> == 02/08/01 21:39  Miroslav Barták ==

> Nepouziva to DGA nebo podobnou silenost ? Pokud nemel
> prava na toto, musel pouzit jine (pomalejsi) zobrazovaci rozhrani.

To nevim, ale teď je to spíš naopak. Používám teď RH 7.2.
Je to rychlý. Naopak root se do KDE strašne dlouho přihlašuje narozdíl
od usera, a tak by to mělo být. Proto nesrovnávejte jiné VM s KDE 2 nikdy
jako root.
Co mi ale u toho vadí, je připojování k Internetu jako root. Např.: User
pak z pohodlí musí znát moje heslo, nebo co když se nějakou chybou
zasekne kppp ? Je konec. Ani jako root to neumí zabít. Následuje
Ctrl-Alt-Backspace, a ani potom se nepripojí, protože u roota v
adresáři má skrytý pid-soubor. A co se týče provolaného, nedovíš se
jednoduše, kdo kolik. Pokud se pripojují jednotliví uživatelé, je to daleko
jednodušší a bez problémů (SuSE). Třeba mi to nědkdo vyvrátí kvůli
bezpečnosti.

> Stavaji se i (mozna) divnejsi veci: pridal jsem do skvele
> fungujiciho systemu se sitovkou realtec 8139
> Zatim jsem v tom stavu, ze budu muset vyhodit realtec
> a koupit neco lepsiho.

myslim že mám úplně stejnou síťovku. Neni to chlubení, ale rozběhával
jsem ji tejden (spíš dva). Na jádře 2.2.16 chodila ,ale na 2.4.4 pořád nic.
Někdo se mi tu i vysmál, že by problém mohl být v nastavení v Biosu.
" A co myslíš ? Měl ho tam ! ".

--
Miroslav Barták  <mbartak na iol.cz>