Klepání v HD

Miroslav Barták mbartak na iol.cz
Neděle Srpen 5 20:57:24 CEST 2001

Stalo se mi, že jsem pustil počítač, a místo naběhnutí se ozývalo
hlasité klepání z HD. Nic nenaběhlo, nějaké zprávy o superbloku
atd. Zkusil jsem instalační CD SuSE (Na RH nic takového neni)
a inst. program provedl kontrolu, a pak jsem z něho spustil počítač.
Bylo to v pohodě, jenom když jsem potřeboval otevřít nějaký
soubor, tak to v tom zase klepalo a hodně to zpomalilo práci.
Mezitím jsem si pro jistotu zálohoval obsah. Po restartu zase nenaběhl.
Zkoušel jsem e2fck (fsck nešlo) nějak podle knihy - nepomohlo.
Znovu jsem provedl instalaci s kontrolou disku a až v průběhu
to klepání přestalo.
Co se tedy stalo ? Počítač byl před tím řádně ukončen.
Je na takovou situaci nějaký rozumný (nikoli 100 stránkový manuál v
originále) návod, postup ? Jak se neschodit před Windowsáky ?
V HD asi chyba nebyla když jede zase v pohodě dál.

--
Miroslav Barták  <mbartak na iol.cz>