PowerEdge & Debian - zaver

Karel Berkovec kber8678 na artax.karlin.mff.cuni.cz
Úterý Srpen 7 09:43:09 CEST 2001

    Hezky den,

>   nezkousel nekdo debian na Dell PE 6400? Na google se mi podarilo najit
> par mailu o ruznych PE, ale vesmes tam lide uvadeli potize s ovladaci ;-(

 Po tydnu provozu vse vypada ok, takze tady zkusenosti:

 PE 6400 beha na linuxu velmi dobre - ovsem informace na www nebo v
prilozene dokumentaci jsou trochu slabsi. Jiste je mozne vyuzit technickou
podporu, ale davam prednost klasicke dokumentaci.

 Na strankach Dellu je uvedeno, ze PE 6400 podporuje RedHat 6.1/7.0 linux
Standard Builder Edition 2. Cim se tato distribuce lisi od "klasicke" jsem
nenasel. Ale pry jen v ovladacich (coz je spise vec jadra, nez
distribuce). Vubec, pokud se na Dellu mluvi o linuxu, davaji mu podivne
cisla verzi - linux 6.0, 6.1, 6.2, 7.0 ;-)) [Na strance o linuxu sice
pisi, jaky je to skvely system, ale hned pod tim je reklama na Win s
uvedenim, ze se jedna o vubec nejlepsi system ;-) ]
Jinak Dell samozdrejme rad linux nainstaluje za Vas, cena RH SBE je cca
5000,-

 Debian jsem instaloval pres diskety - bylo treba jadro (rescue) z
woodyho, verze pro potato zatuhne. Protoze vsak woody nema vlastni baseX
instaloval jsem z rootu pro potato. (Lze nejak obejit??) Vse bez problemu.
Po upgrade na jadro 2.4.6 se vykon zvedl jeste o 14%.

Drobne problemy jsem mel s nastavenim partisen - po pridani 4. primary
pomoci cfdisku mi e2fsck hlasil spatne nastaveni superbloku. Pomohl az
PQ Magic.

zdravim, karel.