ipop3d timeout

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Úterý Srpen 7 12:09:23 CEST 2001

Dobry den,

On Tue, Aug 07, 2001 at 11:31:30AM +0200, Miroslav Lednicky wrote:

> Urcite tam bylo ALL.

hmm... ja bych to alespon omezil na vnitrni sit (192.168. napr.)

> Nekdo mi jeste tvrdil, ze problem muze byt v identd. Hloubeji
> jsem to nestudoval, protoze se po case problem rozplynul.

Tohle nevim, zda se da nejak zakazat...

> Je fakt, ze reverzni zaznamy tyhle problemy vyresi. Ovsem tvorit
> reverzni zaznamy treba pro celou podsit 192.168.1.* neni prijemne.
> Zvlaste pak, kdyz to lze obejit.

Obejit se to velmi elegantne pomoci tinydns (DJBware). Tam proste
zadate jednu masinu jednou a reknete, ze ma delat i revers a on
ho dela ;-))). Pozor, je treba oddelit resolver od DNS serveru
(to jsem pochopil az za prispeni p. Petra Novotneho): resolver je
dnscache.

Ja to mam nakonfigurovane tak, ze tinydns posloucha na 127.0.0.1
a dnscache na realnem IP site (192.168.1.x). Funguje to skvele a
pomerne rychle. Jedine v pripade, kdy by to bylo v realnem
internetu, by bylo treba vyuzit dva pocitace: jeden jako
ns.domain, kde by bezela tinydns (a axfrdns) a druhy jako
resolver pro vsechny pocitace v siti, kde by bezela dnscache.

Dalsi moznosti je nacpat vsechny pocitace do /etc/hosts a
nastavit resolver, aby preferoval files a az potom se ptal dns.
Nevim ale, zda to funguje i na revers...

> Navic, problemy byly nejen s pop3, ale i s ftp a telnetem. Opravdu jen
> u pocitacu bez reverznich zaznamu.
>
> Vypis arp -a trval pro pocitace bez reverznich zaznamu velmi dlouho.
> Nyni se vypisou vsechny prakticky okamzite.  System se snazil
> resolvovat, ale jak ho ukecat, aby to nedelal?

parametrem -n ;-)

> No, je fakt, ze ji mate o tri radky kratsi, ale libi se mi ... ;-)

No, myslel jsem od vaseho podpisu k vlastni signature a potom za
signaturou... K signature nemam pripominky ;-)))

>                                  Miroslav Lednicky
1 >
2 (predtim jich tu bylo, tusim, vice)>
> --
> Miroslav Lednicky - spravce Internetu na SPS Zlin
>
> e-mail: lednicky na spszl.cz
>
> WWW:   http://www.spszl.cz/~lednicky
3 >
4 >
5 >
6 >
a tohle je (asi) uz soucast toho, co pridava Yenya v ezmlm >

Zdravi
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek