Zaheslovany disk stale pristupny + LILO

grunge 9r na seznam.cz
Úterý Srpen 7 22:23:10 CEST 2001

On Tue, 7 Aug 2001 17:28:54 +0000 (UTC), P <79601 na seznam.cz> wrote:
>Zdravim,
>mam takovy problem na ktery mi zatim zadny linuxar uspokojive
>neodpovedel.
>Rekneme ze mam Win98 a Red Hat s Lilo, jak mam nakonfigurovat Lilo,
>aby pri nabootovani z diskety nebylo pristupne windowsovske c: ? Lilo
>se sice pri bootovani pta na heslo, ale da se to takto jednoduse
>obejit, cimz aplikace Lila ztraci smysl.

konfigurace lila vam imho nepomuze, protoze ta se projevi pouze ve chvili,
kdy lilo "prijde ke slovu". jestli chcete zajistit stav, kdy se lilo obchazi
dost tezko (rozebiranim pocitace), musite mit bios, ktery nezere univerzalni
hesla. ten nastavte tak, aby bootoval pouze z disku. a pak nastavte lilo
tak, aby slo bootovat pouze do systemu, ktere beznym uzivatelum neumoznuji
pristup k cmos - napr. novejsi award biosy univerzalni hesla nezerou, ale
je celkem snadne najit heslo, ktery ma stejny hash jako vase heslo (ten je
ulozen v cmos). dosove programky jsou bezne k dostani na netu. a kdyz se pak
v noci vzbudite hruzou z toho, ze nejste dostatecne paranoidni, budete se
moct uklidnit aspon tim, ze to budou mit trochu tezsi (me dostali prehozenim
disku do jineho kompu, svine).

>Videl jsem to nastavene tak, ze c: nebylo jindy nez pri nabootovani z
>MBR pouzitelne, proste tam nebylo.

urcite bylo. kdyz neco nabootujete, tak to neco ma pristup k celemu disku.
do toho patri i vsechny sektory z c:.

--
grunge na matfyz.cz (pronounced [grunge])

NOTE FOR WINDOWS (TM) USERS: IN NO EVENT UNLESS REQUIRED BY APPLICABLE
LAW WILL I BE LIABLE TO YOU FOR ANY SOFTWARE OR HARDWARE DAMAGE, SYSTEM
MALFUNCTION OR DATA LOSS ARISING OUT WHILE YOU ARE READING THIS NOTE.