CORBA, IPC a spol

Středa Srpen 8 14:33:08 CEST 2001

> Prectete si tu vetu jeste jednou, ja jsem netvrdil ze CORBA je
> middleware, ale ptal jsem se zda neexistuje middleware s podobnou
> funkcnost jako CORBA (priznavam ze zalezi na uhlu pohledu :))
>
> Nicmene zajima me spis odpoved na tu vetu nez jeji mozne vyklady...

	Tak otevreny jako CORBA ne, nicmene jine zpusoby lze nalezt napr. v
KDE2, dale pak tu mame COM/DCOM v podani MS, ActiveX (ktere lze uspesne
provozovat mezi Java[VB]Scriptem (a asi i C# ktere ja ignoruji), C/C++,
VisualBasicem, Pascalem (Delphi) apod.) atd... - ovsem uplne obecne ve
stylu CORBA (alespon co se tyce ruznosti OS, procesoru, metodiky
volani...) ne... v Jave mate napr. RMI, coz je take jisty zpusob,
omezeny vsak ciste na Javu (aspon o jine implementaci nevim)

PS: Co jste myslel vetou "otevrenej middleware typu CORBA"? Middleware
typu CORBA __neni__ zadnej, protoze CORBA neni typu middleware, ale
CORBA je jak uz jsem psal v podstate API pomoci ktereho napisete
middleware, to je jako byste rikal, ze Win32 API jsou Windows... Win32
je API a pomoci neho mame software Windows a spoustu software do
Windows...

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno