Spickovy SQL server pro Linux

Středa Srpen 8 18:09:24 CEST 2001

> SAP R/3 serveru, komunikacniho systemu, db a nekolika fileserveru... Nejsme nijak mala
> firma a nemuzu si dovolit amaterska reseni pokud jde o databazi, na ktere firma s
> miliardovymi obraty stoji a pada. To snad pochopi i nejnatvrdlejsi lamer (tim nemyslim
> nikoho osobne ;-)

	Neodpustim si jeste poznamku vztahujici se prave k informacnim
systemum... co dela 99% provozniho casu SQL server (krome cekani)
jineho, nez zpravidla pomerne elementarni SELECTY (s UNIONama, HAVING
apod. klausulemi + JOINY), pomerne zakladni UPDATE, zakladni INSERT a
obcas nejake DELETE (casto spise UPDATE, protoze je treba data nikoli
mazat, ale davat do historie)?

	Chci rici to, ze stejne jako Sybase, stejne jako PostgreSQL, stejne
jako MS SQL a jine SQL servery problem neni v samotnem SQL serveru ale
velice casto v nejakem tom modulu starajicim se o neco specialnejsiho.

	S PostgreSQL pracuji dnes a denne, pravda, negenerujeme miliardove (ale
zatim o tri rady mensi) obraty, nicmene mohu Vam s cistym svedomim rici,
ze PostgreSQL server jakozto SQL server mi za poseldni 4 roky
__NESPADL__ ani jedenkrat na hubu a to krome bezne provozni prace
(aplikaci Twig znate?), vyvoje apod. je stroj jinak pomerne dychavicny,
prece jen 2xPentium 100 neni dnesni trend, ale PostgreSQL nema
problem...

	Nejsem ani zaslepenec ani nic jineho, uznavam, ze Linux nepatri tam a
tam, uznavam ze PostgreSQL v urcitem typu transakce je pomalejsi nez
Oracle treba o 1000%, ale vazne by mne zajimalo, proc se PostgreSQL
stale povazuje za nejakou detskou hracku (Oracle na zacatku nebyl
takovy?) ktera patri diteti z jesli... nerikam, ze je to hracka pro
profesionala, ale domnivam se (a nejen me prakticke zkusenosti o tom
vypovidaji jasne) PostgreSQL alepson ve verzi 7.0 a vyssi (TOAST & WAL
jsou sqele.. - ano mluvim o verzi 7.1) je plnohodnotny produkt s
vybornou stabilitou a velice slusnou rychlosti - merite-li CPT (Cost per
transaction) a nejste v Enterprise oblasti, vyjde Vam pro bezne nasazeni
skutecne zajimave cislo...

Mam zkusenosti s Sybase, Oracle a MS SQL serverem a opravdu nevim do
dnesni doby proc na stejnou uroven nepostavit PostgreSQL, kdyz budu
chtit na drzku spadnou vseci a na beznou praci staci bohate...

PS: Hodne cennych zkusenosti co ktere SQL servery umi neumi, nezvladnou
apod. maji vyvojari Mape, zkuste se jich zeptat...

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno